Székelyföld a magyar piac meghódítására készül
A Hargita és Kovászna megyei tanács kezdeményezésére bejegyezték azt a védjegyet, amely a székelyföldi termékek megkülönböztetésére szolgál és lökést adna a külföldi, így reményeik szerint a magyarországi értékesítéshez is.
Borboly Csaba, Hargita megye tanács elnöke szerint a megkülönböztetés a belső (hargitai, kovásznai és Maros megyei) piacokon azért lenne hasznos, mert a védjegy felhívná a lakosság figyelmét arra, hogy "otthonit" vásároljanak.
A székely vállalkozók termékei azonban külföldön is rajongótábort szerezhetnek. Borboly szerint magyarországi szupermarketek egész polcokat szentelnének a régió jellegzetességeinek.
"A legfontosabb, hogy jó minőséggel azonosuljon a brand. Első lépés tehát a védjegy bejegyzése után a termelők felkészítése arra, hogy tartósan megbízható színvonalon és állandó mennyiségben dolgozzanak, illetve jó marketingstratégiát kell kidolgozni.”
A jövőben szakmai szervezetek döntenek arról, hogy egyes termékfajták esetében milyen feltétellel alkalmazható a "Székelyföldi" márkajelzés – írta a bukaresti Új Magyar Szó nyomán az index.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >