Széchenyi kártya: hétszázmilliárd forint hitelkihelyezés
Hét év, 700 milliárd forint hitelkihelyezés, 120 ezer kártya, több mint 150 ezer igénylés – ez a Széchenyi-kártya mérlege. A legsikeresebb kisvállalkozói hitelkonstrukciót jövőre is támogatja a kormány.
Nemrég adták át a 120 ezredik Széchenyi-kártyát – ez azt jelenti, hogy a 600 ezer működő magyar kis- és középvállalkozás mintegy 20 százaléka élt már ezzel a pénzhezjutási lehetőséggel. Varga István gazdasági és Oszkó Péter pénzügyminiszter ígéretet tettek arra, hogy a konstrukció állami támogatása jövőre is folytatódik.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a Széchenyi-kártya jól működik, mert életszerű, hozzáférhető, jól használható, valamint olcsó a hálózat, amelyen keresztül elérhető.
A válságban megnőtt az igénylések száma és a hitelkihelyezés összege is. Ugyanakkor jóval több vállalkozást utasítanak vissza a kártyát forgalmazó bankok, mint korábban. Az 500 ezertől 25 millió forintig terjedő kölcsönhöz gyorsan hozzá lehet jutni, és az is előnyös, hogy már nem kell minden negyedévben tőkét törleszteni, hanem a vállalkozásnak elegendő háromhavonta a kamatot és a díjakat megfizetnie. A hitel teljes öszszegének visszafizetése a lejárat napján esedékes.
A hitelt igénybe vevő cégeknek most már lehetőségük van arra, hogy a Széchenyi- kártya Klub tagjai legyenek. A klub tagjai egy jelentős gazdasági erőt képviselő beszerzési társulás tagjaivá válnak és a nagyvállalatoknak kijáró ajánlatok között válogathatnak.
A Széchenyi-kártyát 2002-ben indította el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és az MKIK. Pénzügyi hátterét a takarékszövetkezeti hálózat, az Erste Bank, az OTP Bank, az MKB Bank, a Takarékbank és a Volksbank adja. A kártyát a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. és a gazdasági tárca biztosítja – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >