Százéves az Anuga
Idén már hetvennél is több magyar kiállító cég ünnepelheti Kölnben október közepén az Anuga fennállásának századik évfordulóját. Ez a betűszó az Általános Élelmiszer- és Élvezeti Cikk-Kiállítás német nevének rövidítése.A világháború elvesztése után 1919-ben Stuttgartban a Német Csemegeáru-kereskedők Birodalmi Szövetségének 12. közgyűléséhez kapcsolódva rendezték az első Anugát. Kétszáz kizárólag német cég vett részt rajta, sikeres lett, és a birodalmi szövetség elhatározta, hogy azután minden közgyűlését összekapcsolja egy Anugával.
Mivel a közgyűlés színhelye évenként változott, az Anugát 1920-ban Münchenben, aztán Hannoverben, Berlinben majd Magdeburgban tarották. Utána következett Köln 1924 augusztusában, és 40 ezer látogatót vonzott, ami a két háború közötti vásárok rekordját is jelentette. A második világháború után 1951-ben támasztották fel az Anugát, és a korábbi siker miatt Köln városát választották színhelynek.
„Idén a magyar részvétel történetében rekord számú, több mint hetven magyar cég állít ki. Zömük visszatérő vendég, és felénél is nagyobb részük idejekorán jelentkezik, hogy önálló standja jó helyre kerülhessen” – tájékoztat Kakuk Márta, aki 15 éve a kölni vásár magyarországi képviselője.
Hozzáteszi, hogy a rendszeresen kiállító magyar vállalatok vezetői azt mondják, megéri nekik a befektetés. Legtöbben a vegyes élelmiszerek csarnokában mutatkoznak be, de sokan kínálnak mélyhűtött élelmiszereket, és növekszik a biotermékeket forgalmazó magyar cégek száma is.
Megemlít még egy érdekes szempontot: „A magyar látogatók száma évek óta 400 felett mozog. Fő céljuk természetesen az, hogy tájékozódjanak a piacokról. De sokan kihasználják kölni utazásukat arra is, hogy találkozzanak olyan magyar cégek vezetőivel, akikkel otthon nem sikerül.”
B. E.

Kapcsolódó cikkeink
Életbe lépett az árrésstop mintegy ezer alapvető élelmiszernél
Hétfőn lépett életbe az árrésstop, amely harminc termékkategóriában mintegy ezer…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >