Új üzem és új termékek a Szatmári Malomnál
Szeptemberben kezdi meg a termelést a teljesen felújított szegedi létesítményében a Szatmári Malom Kft. A milliárdos beruházás keretében a meglévő épületbe új, csúcstechnológiának számító berendezéseket telepítettek, melyek révén napi 200 tonna gabonát tudnak feldolgozni a szegedi malomban. Az 1993-as indulás óta a társaság a folyamatos felvásárlások és fejlesztések nyomán a hazai malomipar legnagyobb magyar kézben lévő vállalatává vált.
A tavalyi évet 10 százalékos árbevétel- és termelésbővülés nyomán 11 milliárd forintos forgalommal záró Szatmári Malom mostani beruházása illeszkedik a növekedési stratégiájába, hiszen a felvásárlások után korszerűsítették a malmaikat, amelyeknek a kapacitását is bővítették.A szegedi a harmadik a sorban, mivel Jászberényben 2009-ben, Veszprémben pedig 2014-ben indult el a termelés az új malomban. A Szatmári-cégcsoporthoz tartozó törökszentmiklósi Kunsági Malommal együtt a Szatmári Malomnak 300 ezer tonnára nő az éves kapacitása az új szegedi üzem elindulását követően, ami a hazai piacnak már a 25 százalékát jelenti.
Tóth-Kása Attila, a cég ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy a hazai fogyasztók egyre jobban keresik a megbízható gyártót, az egészségesebb élelmiszereket, ennek hatására nő a kereslet például a nem hagyományos lisztek iránt. Ezt az igényt elégíti ki cég új szegedi malma, ahol már napi 150 tonna durumlisztet is tudnak gyártani. Emellett a csoporthoz tartozó üzemek képesek rozs- és tönkölyliszt előállítására is.
A cég jelenleg termelésének 20 százalékát exportálja a környező országokba. Az új malom révén is ezt az arányt akarják jelentősen növelni.
A hazai értékesítésben az ügyvezető szerint fontos szerepe van a Magyar Termék védjegy használatának, hiszen úgy tapasztalják: a fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy megbízható minőségű magyar terméket választhassanak. A Szatmári Malom Kft. célja, hogy minél jobban megismertesse, megkedveltesse a termékeit a vásárlókkal, és a Szatmári márka egyet jelentsen számukra a minőségi magyar liszttel. Ebben pedig fontos segítség a Magyar Termék védjegy. //
Tóth-Kása Attila
ügyvezető igazgató
Szatmári Malom
Kapcsolódó cikkeink
Növeli a befektetéseit a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona szupermarketlánc 180 millió eurót tervez portugál leányvállalatába…
Tovább olvasom >13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegyes árucikkek egyharmada üzletlánci saját márkás termék
A hazai vásárlók igényeit felmérve a kiskereskedelmi üzletláncok is egyértelmű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >