Új üzem és új termékek a Szatmári Malomnál
Szeptemberben kezdi meg a termelést a teljesen felújított szegedi létesítményében a Szatmári Malom Kft. A milliárdos beruházás keretében a meglévő épületbe új, csúcstechnológiának számító berendezéseket telepítettek, melyek révén napi 200 tonna gabonát tudnak feldolgozni a szegedi malomban. Az 1993-as indulás óta a társaság a folyamatos felvásárlások és fejlesztések nyomán a hazai malomipar legnagyobb magyar kézben lévő vállalatává vált.
A tavalyi évet 10 százalékos árbevétel- és termelésbővülés nyomán 11 milliárd forintos forgalommal záró Szatmári Malom mostani beruházása illeszkedik a növekedési stratégiájába, hiszen a felvásárlások után korszerűsítették a malmaikat, amelyeknek a kapacitását is bővítették.A szegedi a harmadik a sorban, mivel Jászberényben 2009-ben, Veszprémben pedig 2014-ben indult el a termelés az új malomban. A Szatmári-cégcsoporthoz tartozó törökszentmiklósi Kunsági Malommal együtt a Szatmári Malomnak 300 ezer tonnára nő az éves kapacitása az új szegedi üzem elindulását követően, ami a hazai piacnak már a 25 százalékát jelenti.
Tóth-Kása Attila, a cég ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy a hazai fogyasztók egyre jobban keresik a megbízható gyártót, az egészségesebb élelmiszereket, ennek hatására nő a kereslet például a nem hagyományos lisztek iránt. Ezt az igényt elégíti ki cég új szegedi malma, ahol már napi 150 tonna durumlisztet is tudnak gyártani. Emellett a csoporthoz tartozó üzemek képesek rozs- és tönkölyliszt előállítására is.
A cég jelenleg termelésének 20 százalékát exportálja a környező országokba. Az új malom révén is ezt az arányt akarják jelentősen növelni.
A hazai értékesítésben az ügyvezető szerint fontos szerepe van a Magyar Termék védjegy használatának, hiszen úgy tapasztalják: a fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy megbízható minőségű magyar terméket választhassanak. A Szatmári Malom Kft. célja, hogy minél jobban megismertesse, megkedveltesse a termékeit a vásárlókkal, és a Szatmári márka egyet jelentsen számukra a minőségi magyar liszttel. Ebben pedig fontos segítség a Magyar Termék védjegy. //
Tóth-Kása Attila
ügyvezető igazgató
Szatmári Malom
Kapcsolódó cikkeink
70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: újabb 5 milliárd forint támogatás feldolgozó üzemek fejlesztésére
Az Agrárminisztérium elkötelezett a hazai, minőségi élelmiszert előállító vállalkozások segítése…
Tovább olvasom >Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a BioTechUSA cégcsoport
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a tisztán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >