Szárnyal a spanyol chorizo-eladás az Egyesült Királyságban
A spanyol Consorcio del Chorizo Español gyártói csoport júliustól decemberig tartó kereskedelmi és fogyasztói marketingkampánya az Egyesült Királyságban meghozta eredményét.
A hagyományos alapanyagokból eredeti módszerrel készített húskészítmény ízét, minőségét és egészségességét bemutató kampány eredményeként szárnyal a chorizo a szigetországban.
A konzorciumhoz tartozó vállalatok által gyártott termékből az adatok szerint januártól szeptemberig 1,69 millió kilogrammnyi fogyott, ami 28%-os növekedést jelez az előző év azonos időszakához képest. Az Egyesült Királyság a konzorcium legnagyobb piaca, amely az export 60%-át adja.
A konzorcium igazgatója, Alejandro Alvarez-Canal Estrada az értékesítés idei növekedésével kapcsolatos optimizmus ellenére óvatosságra intett, tekintettel a kereskedelem előtt álló számos kihívásra. Szerinte figyelembe kell venni a tényt, hogy 2022 általában nehéz év volt az export szempontjából az infláció, az emelkedő nyersanyagárak és az energiaköltségek miatt. Felhívta a figyelmet a Brexitből adódó olyan problémákra is, mint például az állati eredetű termékekre vonatkozó vám- és egészségügyi ellenőrzések folyamatos elhalasztása körüli bizonytalanság. Mindehhez hozzájárul az egyre összetettebb és bizonytalanabb nemzetközi gazdasági és politikai környezet, aminek okán a konzorcium 2024-re vonatkozó célkitűzése az, hogy legalább a 2023. évihez hasonló eredményeket érjen el.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >