Szárazkolbászból mennyiségben is nőtt az eladás
Idén az első négy hónap során a feldolgozott hús forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben meghaladta a 77 milliárd forintot. A növekedés mértéke 6 százalék, tavaly január–áprilishoz képest, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Ebből a piacból szalámira és szárazkolbászra egyaránt 11 százalék jutott legutóbb január–áprilisban, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is. Szintén stabil a főzőkolbász 4 százalékos piaci részesedése.
Ami a trendeket illeti: a szalámi bolti eladása értékben 9 százalékkal emelkedett, és megközelíti a 9 milliárd forintot, négy hónapos összehasonlításban. Szárazkolbásznál a plusz 7 százalék következtében a január–áprilisi bevétel több mint 8 milliárd forint. Főzőkolbásznál 3 milliárd forint felett mozog a négy hónapos piac, és legutóbb 7 százalékkal bővült.
Mennyiséget tekintve szaláminál mínusz 6, szárazkolbásznál pedig plusz 1 százalékot regisztráltunk, egyik négy hónapos időszakról a másikra.
Ha a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárakat nézzük, szaláminál az idei március–áprilisi, kilogrammonként 3473 forint csaknem megegyezik a tavalyi hasonló periódusban mért 3465 forinttal. Szárazkolbásznál 3 százalékkal csökkent a mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ár, az idei március–áprilisi 2068 forintra.
Drágult viszont a főzőkolbász, kilogrammonként átlag 986 forintról 1002-re, a legutóbbi két március–áprilisi periódusban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >