Szárazkolbászból mennyiségben is nőtt az eladás
Idén az első négy hónap során a feldolgozott hús forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben meghaladta a 77 milliárd forintot. A növekedés mértéke 6 százalék, tavaly január–áprilishoz képest, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Ebből a piacból szalámira és szárazkolbászra egyaránt 11 százalék jutott legutóbb január–áprilisban, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is. Szintén stabil a főzőkolbász 4 százalékos piaci részesedése.
Ami a trendeket illeti: a szalámi bolti eladása értékben 9 százalékkal emelkedett, és megközelíti a 9 milliárd forintot, négy hónapos összehasonlításban. Szárazkolbásznál a plusz 7 százalék következtében a január–áprilisi bevétel több mint 8 milliárd forint. Főzőkolbásznál 3 milliárd forint felett mozog a négy hónapos piac, és legutóbb 7 százalékkal bővült.
Mennyiséget tekintve szaláminál mínusz 6, szárazkolbásznál pedig plusz 1 százalékot regisztráltunk, egyik négy hónapos időszakról a másikra.
Ha a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárakat nézzük, szaláminál az idei március–áprilisi, kilogrammonként 3473 forint csaknem megegyezik a tavalyi hasonló periódusban mért 3465 forinttal. Szárazkolbásznál 3 százalékkal csökkent a mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ár, az idei március–áprilisi 2068 forintra.
Drágult viszont a főzőkolbász, kilogrammonként átlag 986 forintról 1002-re, a legutóbbi két március–áprilisi periódusban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >