Számos termék eltűnhet a Lidl polcairól
Mint arról a Lebensmittelzeitung beszámolt, Európa egyik vezető diszkontáruházlánca az év végéig számos terméket kivezet a non-food (nem élelmiszer) szegmensből. A nem élelmiszer jellegű termékek és a húsz euró feletti árkategóriába tartozó termékek értékesítése az elmúlt hetekben és hónapokban jelentősen visszaesett a korábbi időszakokhoz képest.
A boltok feltételezése szerint az az oka annak, hogy ezek a cikkek egyre ritkábban kerülnek a bevásárlókocsiba, hogy a fogyasztók az emelkedő energiaárak miatt egyre takarékosabbak, magyarán spórolnak. A megváltozott fogyasztói magatartás miatt a Lidl úgy döntött, hogy 2023-ra jelentősen kevesebb terméket kínál a nem élelmiszeripari szegmensben, és nem kizárt, hogy más élelmiszerláncok is követni fogják ezt a példát, jegyzi meg a KOSMO.
A helyzet nem egyedi, Magyarországon is hasonló tendencia van kibontakozóban. Júniusban a tartós fogyasztási cikkek – például háztartási gépek – forgalmát magában foglaló nem élelmiszereket árusító boltok mindössze 2,5 százalékos növekedést értek el éves szinten, pedig a korábbi években jelentős bővülés volt tapasztalható ebben a szegmensben, írja a Napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >