Számos nagy nemzetközi márkát vettek le a kormány közbeszerzési listájáról Kínában
Számos, elsősorban a technológiai ipari nemzetközi márka került le a kínai kormány közbeszerzési listájáról az elmúlt években, miközben a szinte kizárólag kínai cég került fel újként arra – írták csütörtöki kínai lapok.
A kínai pénzügyminisztérium által kezelt, az állami vállalatok és hivatalok számára kötelező erejű közbeszerzési listáról többek között a hálózati berendezéseket gyártó amerikai Cisco Systems, a telefon- és számítógépes óriás Apple, a szerverszoftverekre specializálódott Citrix Systems és a McAfee vírusirtó is hiányzik, miközben két évvel ezelőtt még rajta voltak. Tavaly tavasszal arról a Windows 8 operációs rendszer, a Symantech és a Kaspersky vírusirtói is lekerültek. A külföldi cégek által gyártott vásárolható cikkek száma harmadával csökkent, míg a határokon kívüli technológiai termékek listája felére rövidült.
A márka mellett a terméktípust is meghatározó felsorolás 2012-2014 között mintegy kétezer frissen felkerülő céggel közel ötezres nagyságúra bővült, az új belépők ugyanakkor szinte kizárólag kínai vállalatok.
A témával kapcsolatosan tavaly év végén a Bloomberg hírügynökség azt jelentette: értesülései szerint a kormány 2020-ig az állami hivatalokban, állami tulajdonban lévő vállalatoknál, a hadsereg és a kínai bankok által használt technológiai berendezéseket és szoftvereket is hazaira kívánja cserélni.
A terv realitását az észak-kínai Sziping városában elvégzett kísérlet is bizonyította, ahol a számítógépek operációs rendszerét és a szervereket is kínai gyártásúra cserélték. A kelet-ázsiai országban a technológiára fordított kormányzati kiadások értéke a legutóbbi, 2013-as statisztikák szerint 182 milliárd dollárt tett ki, jelentősen elmaradva a világelső Egyesült Államok 656 milliárd dollárjától. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kínára figyel a Carlsberg
A dán Carlsberg, amely az előrejelzéseket felülmúló éves bevételről számolt…
Tovább olvasom >Hazánk tovább erősíti az agrárkapcsolatait Kínával
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a Kína és Magyarország közötti mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Fidelity: Japánon és Indián Ázsia szeme
Kína jövőbeli fejlődése a régió legnagyobb bizonytalansági tényezője, de messze…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >