Szaloncukor kettős funkcióban
A szaloncukor-értékesítésről piaci adat nem áll rendelkezésünkre. A forgalmazók kevés újdonságot tapasztaltak a tavalyi szezonban. Mind az íz-, mind a kiszereléspreferenciák változatlanok (dominál a zselés, illetve a tasakos szaloncukor), ugyanakkor mindkét szempontból lassan színesedik a kategória.
– Jó lenne felismerni a szaloncukor kettős funkciójában rejlő lehetőségeket – hívja fel a figyelmet Horváth Imre, a Sweet Point Zrt. vezérigazgatója. – Hiszen korábban nem csupán egy ünnepi édesség volt, hanem egyben karácsonyfa-díszítő elem is. Aztán a díszítési szokások megváltoztak, és ezt a szaloncukor nem volt képes maradéktalanul lekövetni. Az édességipar feladata a következő években, hogy helyrebillentse az egyensúlyt.
Tavaly jó szezont zárt a cég, árulja el a vezérigazgató. Termékei iránt növekedett a kereslet, amely az évtizedes, állandó minőségnek, és a jól bejáratott márkanévnek, külsőnek tudható be (Gold, angyalkás termékcsalád).
– Hagyományosnak mondható zselés termékeink mellett minden bizonnyal népszerűek lesznek új ízesítésű szaloncukraink is, amelyek a már jól megszokott minőségben, a karácsonyi ünnepkörhöz legjobban illő ízesítésben kerülnek az üzletekbe – tekint előre Horváth Imre.
A Bonbonetti Kft. az elmúlt szezonban újította meg Bonbonetti szaloncukorcsaládját: új, igényes, talpas, élhegesztett tasakokba csomagolta termékeit, amely jobban megvédi a minőségüket. Ezért idén sem a kiszereléshez, sem az ízválasztékhoz (zselés, vajkaramellás, marcipános, kókuszos, földimogyorós, rum ízű-mazsolás, vegyes családi) nem kell nyúlniuk.
– Újdonság viszont a Disney márka alatt megjelenő, gyerekeknek kínált Disney Princess grafikás epres-joghurtos és a Disney Micimackó grafikás tejes-karamella ízű szaloncukor. A kis vásárlóknak a kedvelt ízek mellett a tasak-, illetve szemenkénti csomagolás teszi még vonzóbbá – mondja Halászné Boldizsár Ilona.
Mindezek mellett új, még elegánsabb külsőben jelenik meg a Tibi prémium szaloncukorcsalád.
A Kraft Foods Milka szaloncukrain belül idén a legnagyobb hangsúlyt a marcipános szaloncukrára helyezi, amelyet mind csomagolásában, mind receptjében még vonzóbbá tett: a marcipántartalmat jelentős mértékben megnövelte, így vásárlói egy igazi prémium ízélménynek lehetnek részesei.
– Fontosnak tartjuk, hogy bizonyos mértékig minden évben frissüljön a portfólió, hogy az újdonságot kereső fogyasztók is megtalálják a számukra vonzó termékeket – árulja el a mögöttes filozófiát Kepe Zoltán senior brand manager.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >