Szállodaláncok lassú ébredése

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2023. 06. 22. 08:24

A szállodaipar lassan lábadozik a világjárvány hosszan tartó hatásaiból, az 50 szállodamárka közül 27 (54%) értéke a pandémia előtti érték alatt marad – tudtuk meg a VIMOSZ legutóbbi hírlevelében idézett jelentésből.

A Hilton lánc 200 millió vendéget fogadott 2022-ben

A szállodai márkák bajnoka, a 11,7 milliárd dollárra becsült Hilton (2%-os csökkenéssel) megőrizte címét a világ legértékesebb szállodamárkájaként a 2023-as top 10-es listán a szakértők legfrissebb jelentése szerint. 2022 a Hilton számai ilyenek voltak: 7000 szállodával rendelkezett világszerte, meghaladta a 150 millió Hilton Honors tagot, és közel 200 millió vendéget fogadott, bevételeik pedig megugrottak, ahogy az üzleti és szabadidős utazások száma is megnőtt a világjárvány után. Márkaértéke csaknem kétszerese a második helyezettének; a Hyatt márkaértéke 3%-kal 6,1 milliárd USD-ra nőtt. A lista harmadik helyén a Hampton (4,3milliárd USD) áll, a negyedik a Holiday Inn (3,7 milliárd USD), az ötödik a Marriott (3,1 milliárd USD), a hatodik a Shangri-La (2,1 milliárd USD), a hetedik a Double Tree (2 milliárd USD), a nyolcadik a Sheraton (1,6 milliárd USD), a kilencedik az Embassy Suites Hotels (1,4 milliárd USD) és a tizedik helyet pedig az Intercontinental (1,2 milliárd USD) foglalja el. A szállodalánc a világjárvány alatt és azt követően is folyamatosan elkötelezett az innováció iránt, legutóbb bejelentették, hogy partnerséget kötöttek egy új, felhőalapú PMS platform bevezetésére szállodáikban, hogy kielégítsék a modern kényelmi szolgáltatások és a zökkenőmentes technológia (pl. megerősített, összenyitható szobák és a digitális kulcsmegosztás) iránti növekvő keresletet.

A Hilton rendelkezik az úgynevezett legmagasabb fenntarthatósági észlelési értékkel (SPV), 565 millió dollárral. Elemzők a „fenntarthatósági észlelési pontszámmal” azt értékelik, hogy a fenntarthatóság milyen szerepet játszik a márka pozitív hírnevének kialakításában

 

 

Kapcsolódó cikkeink