Szállodaláncok lassú ébredése
A szállodaipar lassan lábadozik a világjárvány hosszan tartó hatásaiból, az 50 szállodamárka közül 27 (54%) értéke a pandémia előtti érték alatt marad – tudtuk meg a VIMOSZ legutóbbi hírlevelében idézett jelentésből.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/06/Hilton-300x206.jpg)
A Hilton lánc 200 millió vendéget fogadott 2022-ben
A szállodai márkák bajnoka, a 11,7 milliárd dollárra becsült Hilton (2%-os csökkenéssel) megőrizte címét a világ legértékesebb szállodamárkájaként a 2023-as top 10-es listán a szakértők legfrissebb jelentése szerint. 2022 a Hilton számai ilyenek voltak: 7000 szállodával rendelkezett világszerte, meghaladta a 150 millió Hilton Honors tagot, és közel 200 millió vendéget fogadott, bevételeik pedig megugrottak, ahogy az üzleti és szabadidős utazások száma is megnőtt a világjárvány után. Márkaértéke csaknem kétszerese a második helyezettének; a Hyatt márkaértéke 3%-kal 6,1 milliárd USD-ra nőtt. A lista harmadik helyén a Hampton (4,3milliárd USD) áll, a negyedik a Holiday Inn (3,7 milliárd USD), az ötödik a Marriott (3,1 milliárd USD), a hatodik a Shangri-La (2,1 milliárd USD), a hetedik a Double Tree (2 milliárd USD), a nyolcadik a Sheraton (1,6 milliárd USD), a kilencedik az Embassy Suites Hotels (1,4 milliárd USD) és a tizedik helyet pedig az Intercontinental (1,2 milliárd USD) foglalja el. A szállodalánc a világjárvány alatt és azt követően is folyamatosan elkötelezett az innováció iránt, legutóbb bejelentették, hogy partnerséget kötöttek egy új, felhőalapú PMS platform bevezetésére szállodáikban, hogy kielégítsék a modern kényelmi szolgáltatások és a zökkenőmentes technológia (pl. megerősített, összenyitható szobák és a digitális kulcsmegosztás) iránti növekvő keresletet.
A Hilton rendelkezik az úgynevezett legmagasabb fenntarthatósági észlelési értékkel (SPV), 565 millió dollárral. Elemzők a „fenntarthatósági észlelési pontszámmal” azt értékelik, hogy a fenntarthatóság milyen szerepet játszik a márka pozitív hírnevének kialakításában
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >VIMOSZ: javultak a turisztikai cégek várakozásai májusban
Javultak a magyarországi turisztikai cégek várakozásai májusban az egy évvel…
Tovább olvasom >Kétéves a Turizmus Konjunktúra Index
Június 5-én az a&o Hostelben ünnepelte második születésnapját a Turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >