Szállodák szövetsége: sikeres évet zárt a turizmus
Sikeres évet zárt a turizmus, éves szinten 16 százalékkal nőtt a turistaforgalom – mondta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke az M1 aktuális csatornán.
Niklai Ákos szerint nemzetgazdaságilag fontos ágazattá vált a turizmus, jelentős a gazdaság-élénkítő és munkahelyteremtő szerepe.
Kifejtette: vidéken nagyon erős a belföldi turizmus, népszerűek a gyógy-, wellness- és kastélyszállodák, amelyeknek a forgalmát a SZÉP-kártya használata is segíti.
Budapest esetében további növekedési lehetőséget rejt magában az üzleti és a kongresszus turizmus, főként, ha 2018-ra elkészül az új budapesti kongresszusi központ – tette hozzá a szövetség elnöke.
Az ünnepek kapcsán Niklai Ákos arra is rámutatott, hogy egy „újfajta életforma” kezd kialakulni, amely szerint egyre többen töltik szállodákban a karácsonyt.
Az MSZÉSZ legfrissebb elemzése szerint -, melyet az MTI kedden adott közre – az év első tíz hónapjában a magyarországi szállodák bruttó forgalma 11,4 százalékkal haladta meg az előző évit, csaknem 280 milliárd forintot tett ki, a bruttó szobaár-bevétele pedig 14,0 százalékkal, 164 milliárd forintra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >