Szallas.hu: minden hatodik szállásadóhoz érkezik extrém kérés
A Szallas.hu legfrissebb felmérése szerint minden hatodik szállásadóhoz legalább havonta egyszer fordulnak valamilyen extrém kéréssel a vendégek.
Az elmúlt évben igényelt plusz szolgáltatások többsége a felmérés szerint három nagy csoportba tartozott. Gyakran kérték a vendégek a késői szobaátvétel vagy épp a korai szobaelhagyás lehetőségét, előfordult az is, hogy el kellett fuvarozni az utazókat egy tömegközlekedési csomópontig, vagy akár a reptérre még Somogy megyéből is. A legtöbb kérés azonban valamilyen különleges alkalomhoz kapcsolódott, például születésnapi tortát kellett vinni az ünnepeltnek, vagy épp rózsaszirmokkal teleszórni a szobát egy eljegyzés előtt.
A legextrémebb kérések között volt a felmérés szerint, hogy valaki lekvárt vagy gyöngytyúkot akart főzni az apartmanban, de volt olyan is, aki a szoba berendezésének egyes darabjait akarta megvásárolni. Egy szállóvendég az ismeretlen rokonai felkutatásához kért segítséget. Többen igényeltek különleges programot, például vadászaton vagy sétakocsikázáson akartak részt venni. Szexuális szolgáltatások vagy eszközök igénybevételéhez a szállásadók mintegy 3 százalékától kértek segítséget saját bevallásuk szerint – derült ki a Szallas.hu felméréséből.
A válaszok alapján a kisgyermekes családok vagy a fiatalok az átlaghoz képest nem jelentenek nagyon nagy problémát a vendéglátóknak, ahogy az ismert emberek sem. Külön elbánást leginkább a jól szituált magánemberek kérnek, és közülük is többnyire a nők állnak elő a kívánságokkal – a felmérésben részt vevő szállásadók háromnegyede, illetve kétharmada értett egyet ebben.
Az extra szolgáltatások a vendéglátóknak többnyire pár ezer vagy néhány tízezer forintjába kerültek – többen mondták, hogy alacsonyabb összegnél nem is kérték el a plusz pénzt a vendégektől. A 2014-ben a legdrágább kérés mintegy félmillióba került, ekkor egy Rolls-Royce-ot kellett szerezni a vendégnek hölgykísérettel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Megújult a szálláshelyek minősítési rendszere
Miközben a magyar turizmus soha nem látott rekordokat dönt, a…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: kiemelkedő forgalomnövekedést hozhat a húsvéti hosszú hétvége a Balaton régióban
A szállodák előfoglalási adatai szerint a Balaton régió turizmusában kiemelkedő…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Addikció – A nap képe
Mosd ki a szádat szappannal – büntették sokévtizede a csúnyán…
Tovább olvasom >