Szállás.hu: kedvezményekkel csábíthatják a szálláshelyek a vendégeket
A korlátozások feloldása után akár 20-30 százalékos kedvezményt is adnak majd a szálláshelyek a vendégeknek – vélik a Szállás.hu szakértői, akik szerint azok fognak majd jobban kijönni a válságból, akik gyorsan tudnak alkalmazkodni az új igényekhez.
Az online szállásfoglaló portál MTI-nek küldött csütörtöki ágazati elemzésében Szigetvári József, a Szállás.hu vezérigazgatója kifejtette, hogy a szállásokon a teljes ellátás népszerűsége megugrik, miután hónapokig mindenkinek magának kell a bevásárlást és a főzést megoldani. Hozzátette: a kijárási tilalom végén népszerűek lesznek a kuponos ajánlatok, az olcsóbb szálláskategóriák és az akciók, mert sokan csak ezeket engedhetik majd meg maguknak. A cég előrejelzései szerint várhatóan inkább a saját autós vagy biciklis kirándulást fogják választani a vendégek a repülős és vonatos utazásokkal szemben.
A Szállás.hu szerint a belföldi turizmus így akár még az idén újraindulhat, de előrejelzések szerint a nemzetközi utazásokra, így a külföldiek érkezésére akár másfél évet kell várni. A belföldi turizmus újraindításával, élénkítésével sokat lehet tenni azért, hogy kevesebben váljanak munkanélkülivé és kisebb legyen a gazdasági visszaesés. A szakértők szerint már most is érdemes foglalni az őszi és téli szezonra, mivel kedvezményes szállásokat lehet találni lemondási díj nélkül.
A Szállás.hu elemzői szerint idén 43-48 százalékkal csökken a vendégéjszakák száma, ez közel 250-300 milliárd forint kiesést okoz a turizmusban. A magyar gazdaság a multiplikátorhatás miatt ennek háromszorosát, közel 800-900 milliárd forintot veszít. Az elemzésben megállapítják, hogy a Magyarországon 428 ezer munkahelyet teremtő, a magyar GDP 8,5 százalékát generáló turizmus iparág 2020. március 14-én leállt és radikális változásnak indult. Egy németországi elemzés szerint az emberek 91 százaléka jelenleg kevesebbet költ az éttermi látogatásokra és a szabadidős tevékenységekre, ötből négyen az utazásra fordított kiadásaikat is visszafogták – mondta Szigetvári József. Hozzátette: ezzel ördögi kör indul el, mert ha nem költenek az emberek az étteremben, akkor a helyi étterem tulajdonosa is kevesebbet vásárol a helyi zöldségesnél, elhalasztja a fogászati kezelést, az autóvásárlást és így tovább.
A KSH adatai szerint 2019-ben a külföldiek és a magyarok összesen 31 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. A Szallas.hu elemzői szerint idén 43-48 százalékkal csökken a vendégéjszakák száma, ami 250-300 milliárd forint kiesést okoz a turizmusban. Ez a bevételkiesés a szektoron kívül leginkább a szolgáltatásokra és mezőgazdaságra, de az építőiparra és akár az energetikai szektorra is kihat, például kevesebb korszerűsítés, kevesebb napelem telepítés várható a következő hónapokban, mivel spórolnia kell a turizmus szereplőinek – mondta a vezérigazgató. Mivel az ágazatot ért veszteség nemcsak önmagára, hanem más szektorokra is hatással van, a magyar gazdaság ennek nagyságrendileg a háromszorosát, közel 800-900 milliárd forintot veszíthet az elemzés szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megállapodást kötött a BDPST Group és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
A BDPST Group portfóliójába tartozó DOME Kft. és a Budapest…
Tovább olvasom >Lángos-luxus a Balatonnál: már 3900 forintba is kerülhet egy sajtos-tejfölös
A klasszikus balatoni lángos egykor filléres retró ételnek számított, 2025…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy szerethető fenntarthatósági ötlet a szállodában – A nap képe
Mindenképpen szimpatikus a német szálloda ötlete, a sörisszáknak duplán is.…
Tovább olvasom >