Szallas.hu: harmadával nőtt a belföldi foglalások száma 2022-ben
Tavaly a Szallas.hu portálon leadott belföldi foglalások száma 34 százalékkal nőtt 2021-hez képest, a kiemelt időszakok már a járvány előtti, 2019-es szintet hozták vagy túlszárnyalták – közölte a szállásfoglaló portál az MTI-vel csütörtökön.

Helyreállt a belföldi turizmus
A Szallas.hu által közvetített bruttó hazai szobaár bevétel 41 százalékkal nőtt 2022-ben. Leggyakrabban a kétéjszakás (34,6 százalék) és egyéjszakás (33,9 százalék) kikapcsolódást választották a vendégek – ismertette Kelemen Lili sajtószóvivő a közlemény szerint. Ezekben a kategóriákban a legnagyobb a változás is: előbbi esetén 41 százalékkal, utóbbinál 46 százalékkal több foglalás érkezett 2021-hez viszonyítva.
Az egy főre eső éjszakánkénti átlagár 11 ezer forint volt tavaly, ami 13,3 százalékos emelkedés 2021-hez képest. Tovább erősödött a wellness iránti kereslet, minden harmadik Szallas.hu-n megtett foglalás wellness-szálláshelyre szólt. A vendégek harmada hotelt, negyede apartmant, ötöde vendégházat, 15 százaléka panziót választott, további 5 százalék pedig egyéb szállástípus mellett tette le a voksát.
A Szallas.hu statisztikái alapján a települések ranglistáját a főváros vezeti, Siófok, Eger, Hajdúszoboszló és Szeged követik. Pécs, Gyula, Hévíz, Balatonfüred és Zalakaros sorakoznak az élmezőny mögött. Éves viszonylatban a Balaton sikere töretlen, a foglalások ötöde a térségébe szólt. Észak-Magyarországot a foglalások 17, Nyugat-Dunántúlt 12 százalékánál választották. Budapest és vonzáskörzete, illetve a Dél-Alföld is több mint 10 százalékkal részesült a foglalásokból.
A belföldi turisztikai attrakciók közül jellemzően a fürdők, várak és kastélyok voltak a legnépszerűbbek tavaly. Az idei előfoglalási adatok biztatóak a közlemény szerint. A húsvéti hosszú hétvégére időarányosan tavalyhoz képest 58 százalékkal több foglalást tettek belföldre eddig.
Az alapításától 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt összesen 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. A Szallas.hu Zrt.-ben dolgozó munkavállalók száma több mint 350 volt 2021-ben. 2022 őszén bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lesz cégcsoport tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >Hatalmas az érdeklődés a kistelepülési italüzletek támogatása iránt
Sikerrel zárult a Magyarország Kormánya által a falusi kiskocsmák számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >