Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészségük megőrzésére. A piac változásaira gyors válaszok születnek, új fejlesztések és innovatív termékek formájában, amelyek hatékonyabbá teszik a mindennapi fogápolást.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A szájápolás már nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a szépségápolás része is. Az egészséges szájüreg és csillogó fogsor jelentősen hozzájárul az életminőséghez, emellett a megfelelő szájhigiénia számos betegség megelőzésében is segít.
– Az utóbbi időszakban az ár-érték arány került előtérbe. Ennek hatására nőtt a nagyobb kiszerelések és duócsomagok értékesítése, valamint a pótfejek közül is a 4-6 fejes csomagok váltak népszerűbbé. Emellett egyre többen váltanak elektromos fogkefére, amely magasabb szintre emeli a szájápolást. A manuális fogkefék piaca stagnált, míg az infláció hatására a szájvizek és fogselymek iránti kereslet csökkent. A fogyasztók előnyben részesítik a terápiás fogkrémeket, különösen a szenzitív változatokat. Ezek amellett, hogy tisztítanak, speciális tulajdonságokkal is rendelkeznek, mint az ínyvédelem, fogzománcvédelem, valamint 24 órás bakteriális és megelőző védelem – ismerteti Krubl Yvette, a Procter&Gamble közép-európai vállalati kommunikációs menedzsere.
Mint mondja, a magyarok nagy része egy fogkefét több hónapig, akár egy évig is használ, az ajánlott 3 havi cserével ellentétben. Az elektromos fogkefék esetében az applikációk segítenek ebben: számolják a fogmosással töltött perceket és jelzik a csere idejét. A manuális fogkeféknél a sörték elszíneződése mutatja, mikor kell cserélni a fogkefét a legoptimálisabb tisztítóhatás érdekében.
– Az értékesítésben az online vásárlások és az elektrotechnikai szakboltok térnyerése töretlen. A vásárlók nagy része már véleményeket gyűjt, összehasonlít, és ezek alapján választ, illetve a szaküzletben szakképzett eladó segítségét kéri. Szájápolásra egész évben szükség van, de egyértelműen érezhető, hogy a drágább és prémium kategóriás elektromos fogkefék értékesítése a Black Friday és a karácsony előtti időszakban megnövekszik – teszi hozzá a szakember.
Johnny Jiang, az Oclean európai marketingvezetője az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy az egészség és wellness területén előtérbe kerül a holisztikus megközelítés és a megelőző ápolás, amely lehetővé teszi a korai felismerést. A szájápolásban egyre nagyobb szerepet kap a kényelem és a személyre szabás, beleértve az útközbeni használatra szánt termékeket és a minimalista dizájnú megoldásokat.
Felhasználói élmény
A Procter&Gamble a szájápolási termékek teljes szegmensében jelen van, az Oral B, Blend-a-med és a Blend-a-dent termékcsaládokkal, széles választékot biztosítva a legkülönbözőbb igényekre. Kínálatukban megtalálhatók Oral-B elektromos és manuális fogkefék, szájvizek, fogselymek, valamint terápiás fogkrémek. A Blend-a-med és Blend-a-dent esetében pedig a fogkrémek és műfogsorragasztók széles palettájával találkozhatunk.
– Sokan fedezik fel, hogy az elektromos fogkefe, különösen az Oral-B mikrovibrációs technológiája olyan előnyökkel jár, amelyeket a manuális fogkefével végzett rutin ritkán ér el. Kutatásaink alapján az Oral-B elektromos fogkefe 100%-kal több lepedéket távolít el, mint a manuális változat – hangsúlyozza Krubl Yvette.
A P&G-nél kiemelt figyelmet fordítanak a felhasználói élményre, beleértve a fogkrém színét, habzását, textúráját és krémességét, amelyek mind fontos tényezők a választáskor és használatkor.
– Minden termékcsaládunkat folyamatosan fejlesztjük és izgalmas innovációkkal várjuk vásárlóinkat minden évben. Nincs ez másképpen 2024 második felében sem. Az elmúlt hónapokban több újdonsággal jelentkeztünk, egyebek mellett egy Oral-B szuperprémium fogkrémmel és fogselyemmel – sorolja a közép-európai vállalati kommunikációs menedzser.
A fenntarthatóság minden innovációjuk szerves része. Számos termékük csomagolása megújult, és FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírra váltottak. A P&G gyöngyösi szájápolási termékeket gyártó üzeme globális teszteket végez minden elektromos fogkefe és pótfej csomagolásával kapcsolatban. A cél, hogy kiváltsák a fosszilis alapú csomagolóanyagokat, valamint csökkentsék a csomagolás méretét és súlyát, ami szintén hozzájárul a környezeti lábnyom csökkentéséhez.
Évszázados tapasztalat
A Target Sales Group Kft. Jordan márkája egyre népszerűbb és kedveltebb a fogyasztók körében.
– A legkisebbeknek már az első fogak megjelenésekor érdemes elkezdeni a fogmosást, ehhez nyújt segítséget egyik legsikeresebb termékünk, a Jordan 2 az 1-ben babafogkefe. Úgy véljük, és ezt vásárlóink is megerősítik, hogy a különleges, ergonomikus kialakításnak és a puha rágóka résznek köszönheti a sikerét – állapítja meg Juhász-Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. brand managere.
A Jordannél a funkcionalitás és dizájn mellett a fenntarthatóság is kiemelt jelentőséggel bír. Szüntelenül azon dolgoznak, hogy termékeik minél nagyobb arányban tartalmazzanak újrahasznosított műanyagot.
– Egyik büszkeségük a Green Clean Change fogkefe, amely újrahasznosított műanyagból és fenntartható forrásból származó növényi sörtékből készült, és cserélhető fejjel rendelkezik. A Jordan márka már lassan 100 éve arra törekszik, hogy segítsen a megfelelő szájápolási higiénia kialakításában. Éppen ezért követjük a trendeket, figyeljük az igényeket, és ehhez mérten alakítjuk ki a kínálatunkat. Az újonnan bevezetett Gum Protector termékcsaládunk, ahogy a neve is sugallja, az íny védelmére és megnyugtatására készült. A család fogkrémet, egy igen innovatív, elhajló nyakú fogkefét (amely a túl erős fogmosást akadályozza meg) és egy alkoholmentes, fluoridtartalmú szájvizet tartalmaz. A velünk együttműködő fogorvosok már tesztelik a termékeket, és eddig kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptunk. Hasonló elégedettséget várunk vevőink részéről is – jelzi Juhász-Tabár Zsuzsa.
Az okos fogmosás
Az Ocleannek a piaci trendekhez és innovációkhoz igazodva kiemelt célja, hogy mindenki számára megkönnyítse és javítsa a szájápolást, korszerű technológiai és okosmegoldások alkalmazásával.
– Ennek érdekében mutattuk be legújabb fejlesztésünket, az Oclean X Ultrát. Ez az innovatív termék mesterséges intelligenciával támogatott hangvezérlést alkalmaz, és csontvezetéses technológiával működik, így valós idejű visszajelzést nyújt a hatékonyabb fogmosás érdekében. A beépített WiFi-kapcsolat által mindig naprakész, automatikusan frissítve a legújabb szoftververziókra – tudjuk meg Johnny Jiangtól, az Oclean európai marketingvezetőjétől.
Az Oclean nemcsak hardveres innovációkban jeleskedik, hanem saját szoftvert is fejlesztett, az Oclean Care+ alkalmazást, amely iOS és Android rendszereken elérhető. Az applikáció lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy nyomon kövessék fogmosási szokásaikat, és hozzáférést engednek harmadik félhez, például fogászati klinikákhoz vagy biztosítótársaságokhoz.
Környezetvédelmi elkötelezettségüket mutatja, hogy csomagolásaikat fenntartható anyagokból, cukornádrostból és újrahasznosított papírból készítik, amelyek biológiailag lebomlanak.
– Újdonságaink között szerepel az Oclean X Ultra, amely valós idejű fogmosási visszajelzésekkel és okosképernyővel segíti a felhasználót. Az Oclean Ease ideális belépő szintű elektromos fogkefe azoknak, akik a manuális fogkeféről váltanak, míg az Oclean X Lite a haladó felhasználóknak kínál okosmegoldásokat. Az Oclean AirPump A10 szájzuhany különösen előnyös a fogszabályozót viselők számára, de bárkinek tökéletes választás, aki útközben is szeretné élvezni a hatékony szájápolást – részletezi Johnny Jiang. //
Kapcsolódó cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >