Megugrottak az élelmiszerárak Ukrajnában
Az elmúlt évben jelentősen megnövekedtek az élelmiszerárak és a rezsiköltségek Ukrajnában – közölte az ukrán statisztikai hivatalra hivatkozva az UNIAN hírügynökség hétfőn.
A statisztikai hivatal szakértői elmondták, hogy az élelmiszerek közül éves szinten, azaz 2020 júliusához képest a cukor és a vaj drágult a legnagyobb mértékben, előbbi 83,5 százalékkal, utóbbi 79 százalékkal. Ezen kívül a tojás ára 33 százalékkal emelkedett, a kenyéré 16 százalékkal, a húsé 11,1 százalékkal, a száraztésztáé pedig 9,3 százalékkal nőtt. A zöldségek és a gyümölcsök viszont olcsóbbak lettek, előbbi ára 2,7 százalékkal, utóbbié 12,2 százalékkal csökkent.
Az élelmiszerek mellett éves szinten jelentősen növekedtek a rezsiköltségek is: a víz, az áram és a gáz közüzemi díjai. A szakértők rámutattak, hogy ezek elsősorban a földgáz és a villamos energia árának emelkedése miatt drágultak. Előbbi ára 164,5 százalékkal, utóbbié 36,6 százalékkal nőtt.
Mindezeken túl a közlekedési költségek 11,9 százalékkal nőttek, főként az üzemanyag- és adalékanyagok 33,8 százalékos drágulása miatt. A vasúti személyszállítás 9,4 százalékkal, a közúti szállítás ára pedig 12 százalékkal emelkedett az elmúlt egy év alatt.
Az UNIAN emlékeztetett arra, hogy Ukrajnában felgyorsult a fogyasztói infláció. Júliusban éves szinten – 2020 júliusához képest – 10,2 százalékos lett, míg júniusban még 9,5 százalék volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >FAO: a globális élelmiszerárak több mint másfél éves csúcsra emelkedtek novemberben
Novemberben 2023 áprilisa óta a legmagasabb szintre emelkedtek a globális…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak emelkedése a szeptemberi 3,7 százalékról 3,9 százalékra gyorsult októberben az OECD-ben
Gyorsult az infláció a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >