Szagmentes övezet
A dezodorpiac két fontos alpiacán, az illatdezodorok és izzadásgátlók területén folyamatosan jelennek meg innovációk mind a női, mind pedig a férfi szegmensben. A termékfejlesztések során egyre nagyobb hangsúly kerül a fenntarthatóságra.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A dezodorpiac a 2022-es év folyamán dinamikusan fejlődött, értékben 22,5%-os növekedést mutat a teljes 2021-es évhez képest – olvasható ki a NielsenIQ adataiból. A dezodorok iránt darabban is nőtt a kereslet, 2,2%-os növekedést hozva az eladásokban. Ez részben még az alacsonyabb, 2021-es bázishónapoknak is köszönhető, a kategória a 2022-es év során tért vissza a pre-Covid piacértékekhez.
– A szegmens legfontosabb csatornái a drogériák (54,4%) és a hipermarketek (21,6%). Mindkét csatornában nőtt a forgalom a tavalyi évben, ez is segítette a kategória két számjegyű növekedését – elemzi a piacot Karsai Mariann, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
Legnépszerűbb formátum 2022-ben is az aeroszol, 50,4% súllyal, ezt követi a stift 24,1%-kal, és harmadik helyen áll a golyós formátum, 16,9%-os részesedéssel. A pumpás és krémes kiszerelések együttesen 8,7%-os súlyt képviselnek.
– Célcsoportot tekintve a férfi és női dezodorok piaca közel azonos méretű (női 50,9%, férfi 49,1%). Női szegmensben az aeroszol és a golyós formátum kedveltebb, míg a férfi célcsoport az aeroszolokhoz és a stiftekhez nyúl szívesebben. A golyós formátum férfiaknál csak a harmadik helyen áll – teszi hozzá a szakember.
Fenntarthatósági szempontok
A Henkel Magyarország Kft. kínálatában a Fa márka alatt 2022-ben újdonságként érkeztek a Men Fine Fragrances izzadásgátló dezodorok, különleges kávé- és vörös cédrus illatban, több formátumban.
– A Henkel sokat tesz a dezodorok fenntarthatóbbá tételéért, a Fa márka 2021-es megújulása során például elhagytuk az aeroszolos dezodorokról a kupakot, ezzel jelentősen csökkentve a műanyaghulladék keletkezését. Emellett a flakonok gyártása során felhasznált újrahasznosított alumínium arányát is növeltük, illetve illatdezodoraink alumíniumsó-, izzadásgátló dezodoraink pedig etil-alkohol-mentes formulával készülnek. Csomagolás és formula tekintetében is törekszünk a dezodorportfóliónk folyamatos bővítésére és megújítására, 2023-ban is tervezünk új bevezetéseket, innovatív kampányokat – vetíti előre Karsai Mariann.
Illatok minden hangulatra
A fogyasztók jellemzően illat alapján választanak izzadásgátlót.
– Ezt követi az az elvárás, hogy a termék ne hagyjon ragacsos érzetet, és hogy jó áron lehessen hozzájutni – tájékoztat Szabó Gábor, a Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt. PR-menedzsere.
Mindezek mellett a választás során lényeges szempont a dezodor hatékonysága is, amelyben kiemelt szerepet tölt be az ismerősöktől, barátoktól kapott pozitív ajánlás. Az illatdezodoroknál sokkal szubjektívebb a választás, hangulattól vagy akár évszaktól függően változhat a preferált illat. Gyakran akár többféle illatú vagy formátumú dezodort is tartanak otthon a fogyasztók.
A fenntartható, környezetet kevésbé terhelő csomagolású és/vagy összetételű, természetes eredetű összetevőket tartalmazó termékek iránti kereslet a dezodorok piacán is egyértelműen azonosítható trend.
Erre a kategóriára is jellemző a limitált kiadású (pl. téli vagy nyári) termékek polcra kerülése, ezzel is kiszolgálva a fogyasztók évszakoktól / hangulattól / élethelyzettől / napi rutintól függő eltérő dezodorválasztási igényeit.
Egyedülálló kezdeményezés
A Florin Magyarországon az egyetlen olyan kozmetikai gyár, amely aeroszol termékeket állít elő. Így a dezodor kategóriában az aeroszoltermékeik generálták a legnagyobb forgalmat.
– A Dermaflora 0% mentes kozmetikumokat vizsgálva látható, hogy az aloe verát tartalmazó termékek az összetételnek köszönhetően továbbra is kiemelkedő népszerűségnek örvendenek. Folyamatos az innováció, hiszen reagálnunk kell a trendekre és a fogyasztói igényekre. A környezettudatosság jegyében vizsgáljuk annak lehetőségét, hogy az aeroszolos sprayk esetében a gáz helyett levegővel való töltést alkalmazzunk – jelzi Szabó Gábor.
A dezodorpiacon és a világon is egyedülálló kezdeményezésben vett részt a Florin a Rossmann és a Respray társaságában. Bemutatkozott az első dezodor-újratöltő automata, amely forradalmasíthatja a környezetbarát dezodorhasználatot.
– Ezzel az együttműködéssel mi is nagyon sokat tanultunk. Az innováció elején járunk még, és nagyon sok lehetőséget rejt még ez a technológia – avat be a PR-menedzser. //
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Pritt márka önálló standja
December közepén ünnepélyes keretek között megnyílt a Pritt márka önálló…
Tovább olvasom >Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >