Syngenta: érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét
Érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét, a fogyasztók így könnyebben felismernék a jó minőségű termékeket – mondta Antal Gyula, a Syngenta Kft. zöldség üzletágának szakmai vezetője kedden, a vállalat medgyesegyházi dinnyefórumán.
Kifejtette: Magyarországon az elmúlt húsz évben válságba került a zöldségtermesztés, nehéz piachoz jutni, ezen csak kiváló minőséggel és új marketingeszközökkel lehet változtatni – vélekedett.
Antal Gyula hangsúlyozta: a fogyasztók a megfizethető, könnyen elérhető, megbízható minőségű és egészséges, növényvédő szerektől mentes termékeket keresik. Ha találnak ilyet, ahhoz általában ragaszkodnak, de a dinnyék és általában a zöldségfélék esetén nehéz ezt felismerni, így ebben segítene a márkázás – mondta.
Véleménye szerint a termelőknek – a zöldség-gyümölcs terméktanáccsal és az Agrármarketing Centrummal közösen – kellene tenniük azért, hogy ne csak „kánikulai termék” legyen a dinnye. Antal Gyula közölte: a Syngenta tavaly kezdte el forgalmazni a Rubin görögdinnyefajtát, amelyet matricával látnak el a boltok standjain, a termelők pedig direkt erre a célra készített zászló mellett értékesíthetik a terméket. Csige László, a Syngenta értékesítője kifejtette: a Rubin fajtát sötét színe, és halványabb csíkjai miatt könnyű felismerni; a fajta korai, gyorsan érő típus, belül mélyvörös színű, betegségekkel szemben ellenálló, nem túl nagy, 6-12 kilogramm közötti súlyú. Hangsúlyozta: a fogyasztók a frissesség jelének tartják a sötét színt, ezért főleg azt keresik, és nem szeretik a túl nagy dinnyét. Tavaly 30, idén már 300 hektáron termelték a fajtát – tette hozzá.
A Syngenta Kft. Magyarország egyik piacvezető növényvédelmi szereket gyártó vállalata, emellett vezető szerepet játszik zöldség-, virág- és szántóföldi vetőmagok nemesítésében, előállításában és forgalmazásában. Tavaly 46 milliárd forint feletti értékesítési árbevételt ért el, amely mintegy 15 milliárddal haladta meg a 2013. évi adatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >Több mint 5 tonnás termésátlaggal nyerte egy gazdálkodó a Syngenta napraforgó termésversenyét
Az idei évben 679 ezer hektáron termett Magyarországon napraforgó, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >