Svájcban is élelmiszert ment a Lidl
Más országokban sikerre vitt projektek után a Lidl most svájci üzleteiben is bevezette a „Rette mich” [„Ments meg!”] élelmiszermentő táskák rendszerét, így igyekezvén küzdeni az élelmiszerpazarlás ellen.
Az olyan gyümölcsökkel és zöldségekkel megtöltött csomagok, amelyek nem felelnek meg a lánc által meghatározott vizuális követelményeknek, de fogyasztásra még tökéletesen alkalmasak, csökkentett, egységesen 5 svájci frankos (5,09 eurós) áron kaphatók. A számos édességet és különféle zsemléket tartalmazó pékáruknak szánt mentőtasakok 1 CHF-ért vásárolhatók meg.
Az élelmiszermentésre irányuló kezdeményezés fokozatosan terjed majd az az ország egészére – közölte a diszkontlánc.
A Lidl Svájc emellett különböző termékeken – így a tejszín vagy a narancslé csomagolásán – elhelyezett „Gyakran tovább is fogyasztható” címkével emlékezteti a fogyasztókat arra, hogy az élelmiszerek sokszor a fogyaszthatóságra jelölt idő lejárta után is biztonsággal fogyaszthatóak.
A kiskereskedelmi vállalat René Schudellel együttműködve elindította a Zero Food Waste Kitchen-t is, amely gyors és egyszerű recepteket kínál az otthoni élelmiszerpazarlás elkerülése érdekében.
A vállalat évek óta aktívan foglalkozik az élelmiszerpazarlás értékláncban történő megelőzésével.
A kiskereskedő megjegyezte, hogy üzleteiben az élelmiszerpazarlás minimalizálása érdekében az árut a kereslettel összhangban rendelik, a rövid szavatossági idejű termékeket leértékelik, illetve a megmaradt élelmiszereket jótékonysági szervezeteknek adományozzák.
A szerves anyagokat a kiskereskedő biogázüzemében hő- és villamos energiává vagy biogázzá alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >