Svájcban is élelmiszert ment a Lidl
Más országokban sikerre vitt projektek után a Lidl most svájci üzleteiben is bevezette a „Rette mich” [„Ments meg!”] élelmiszermentő táskák rendszerét, így igyekezvén küzdeni az élelmiszerpazarlás ellen.
Az olyan gyümölcsökkel és zöldségekkel megtöltött csomagok, amelyek nem felelnek meg a lánc által meghatározott vizuális követelményeknek, de fogyasztásra még tökéletesen alkalmasak, csökkentett, egységesen 5 svájci frankos (5,09 eurós) áron kaphatók. A számos édességet és különféle zsemléket tartalmazó pékáruknak szánt mentőtasakok 1 CHF-ért vásárolhatók meg.
Az élelmiszermentésre irányuló kezdeményezés fokozatosan terjed majd az az ország egészére – közölte a diszkontlánc.
A Lidl Svájc emellett különböző termékeken – így a tejszín vagy a narancslé csomagolásán – elhelyezett „Gyakran tovább is fogyasztható” címkével emlékezteti a fogyasztókat arra, hogy az élelmiszerek sokszor a fogyaszthatóságra jelölt idő lejárta után is biztonsággal fogyaszthatóak.
A kiskereskedelmi vállalat René Schudellel együttműködve elindította a Zero Food Waste Kitchen-t is, amely gyors és egyszerű recepteket kínál az otthoni élelmiszerpazarlás elkerülése érdekében.
A vállalat évek óta aktívan foglalkozik az élelmiszerpazarlás értékláncban történő megelőzésével.
A kiskereskedő megjegyezte, hogy üzleteiben az élelmiszerpazarlás minimalizálása érdekében az árut a kereslettel összhangban rendelik, a rövid szavatossági idejű termékeket leértékelik, illetve a megmaradt élelmiszereket jótékonysági szervezeteknek adományozzák.
A szerves anyagokat a kiskereskedő biogázüzemében hő- és villamos energiává vagy biogázzá alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >2024-ben 500 gyakornoki állást kínál a brit ALDI
Az ALDI idén több mint 500 új gyakornokkal kívánja tovább…
Tovább olvasom >Több mint 100 biotermék árát csökkenti a Lidl Svájcban
A svájci Lidl több mint 100 biotermék árát csökkenti tartósan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >