Svájcban is élelmiszert ment a Lidl
Más országokban sikerre vitt projektek után a Lidl most svájci üzleteiben is bevezette a „Rette mich” [„Ments meg!”] élelmiszermentő táskák rendszerét, így igyekezvén küzdeni az élelmiszerpazarlás ellen.
Az olyan gyümölcsökkel és zöldségekkel megtöltött csomagok, amelyek nem felelnek meg a lánc által meghatározott vizuális követelményeknek, de fogyasztásra még tökéletesen alkalmasak, csökkentett, egységesen 5 svájci frankos (5,09 eurós) áron kaphatók. A számos édességet és különféle zsemléket tartalmazó pékáruknak szánt mentőtasakok 1 CHF-ért vásárolhatók meg.
Az élelmiszermentésre irányuló kezdeményezés fokozatosan terjed majd az az ország egészére – közölte a diszkontlánc.
A Lidl Svájc emellett különböző termékeken – így a tejszín vagy a narancslé csomagolásán – elhelyezett „Gyakran tovább is fogyasztható” címkével emlékezteti a fogyasztókat arra, hogy az élelmiszerek sokszor a fogyaszthatóságra jelölt idő lejárta után is biztonsággal fogyaszthatóak.
A kiskereskedelmi vállalat René Schudellel együttműködve elindította a Zero Food Waste Kitchen-t is, amely gyors és egyszerű recepteket kínál az otthoni élelmiszerpazarlás elkerülése érdekében.
A vállalat évek óta aktívan foglalkozik az élelmiszerpazarlás értékláncban történő megelőzésével.
A kiskereskedő megjegyezte, hogy üzleteiben az élelmiszerpazarlás minimalizálása érdekében az árut a kereslettel összhangban rendelik, a rövid szavatossági idejű termékeket leértékelik, illetve a megmaradt élelmiszereket jótékonysági szervezeteknek adományozzák.
A szerves anyagokat a kiskereskedő biogázüzemében hő- és villamos energiává vagy biogázzá alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
2024-ben 500 gyakornoki állást kínál a brit ALDI
Az ALDI idén több mint 500 új gyakornokkal kívánja tovább…
Tovább olvasom >Több mint 100 biotermék árát csökkenti a Lidl Svájcban
A svájci Lidl több mint 100 biotermék árát csökkenti tartósan…
Tovább olvasom >A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >