Svájcban is élelmiszert ment a Lidl
Más országokban sikerre vitt projektek után a Lidl most svájci üzleteiben is bevezette a „Rette mich” [„Ments meg!”] élelmiszermentő táskák rendszerét, így igyekezvén küzdeni az élelmiszerpazarlás ellen.
Az olyan gyümölcsökkel és zöldségekkel megtöltött csomagok, amelyek nem felelnek meg a lánc által meghatározott vizuális követelményeknek, de fogyasztásra még tökéletesen alkalmasak, csökkentett, egységesen 5 svájci frankos (5,09 eurós) áron kaphatók. A számos édességet és különféle zsemléket tartalmazó pékáruknak szánt mentőtasakok 1 CHF-ért vásárolhatók meg.
Az élelmiszermentésre irányuló kezdeményezés fokozatosan terjed majd az az ország egészére – közölte a diszkontlánc.
A Lidl Svájc emellett különböző termékeken – így a tejszín vagy a narancslé csomagolásán – elhelyezett „Gyakran tovább is fogyasztható” címkével emlékezteti a fogyasztókat arra, hogy az élelmiszerek sokszor a fogyaszthatóságra jelölt idő lejárta után is biztonsággal fogyaszthatóak.
A kiskereskedelmi vállalat René Schudellel együttműködve elindította a Zero Food Waste Kitchen-t is, amely gyors és egyszerű recepteket kínál az otthoni élelmiszerpazarlás elkerülése érdekében.
A vállalat évek óta aktívan foglalkozik az élelmiszerpazarlás értékláncban történő megelőzésével.
A kiskereskedő megjegyezte, hogy üzleteiben az élelmiszerpazarlás minimalizálása érdekében az árut a kereslettel összhangban rendelik, a rövid szavatossági idejű termékeket leértékelik, illetve a megmaradt élelmiszereket jótékonysági szervezeteknek adományozzák.
A szerves anyagokat a kiskereskedő biogázüzemében hő- és villamos energiává vagy biogázzá alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >2024-ben 500 gyakornoki állást kínál a brit ALDI
Az ALDI idén több mint 500 új gyakornokkal kívánja tovább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >