Magazin: Sütnivalók
Az ünnepek szerves része a saját készítésű sütemény, desszert, édesség, puding és egyéb vendégváró finomságok. A tematikus tévécsatornák, főzőműsorok gasztroblogok terjedésével a háziasszonyok repertoárja bővül, kísérletezőkedve nő. Mindehhez munícióként szolgál az édesfűszerek és sütési adalékok (vanillincukor, sütőpor, aromák stb.) egyre bővülő választéka. A termékfejlesztéseket főként a kényelmesebb használat lehetősége és a funkcionális összetevők mozgatják.
A sütési adalékok között a háziasszonyok többsége a biztos sikert garantáló, akár magasabb árfekvésű, megbízható márkákat részesíti előnyben, mondja Varga Eszter, a Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. trade marketing és kategória menedzsere, aki kiemeli:
– Ezt a fogyasztói csoportot célozzák meg a Dr. Oetker kényelmes és megbízható termékei: a sokak által kedvelt és a kategóriát meghatározó hagyományos sütési hozzávalók, mint például a Dr. Oetker Vanillincukor és Sütőpor, Élesztő, a Dr. Oetker Pudingporok, a prémium minőségű Holland Kakaó Sütéshez, illetve a Dr. Oetker sikerterméke, a Dr. Oetker Házi Krémes Krém. Mindezek mellett az ünnepi szezonnak évről évre egyre jobban meghatározó és fejlődő karácsonyi kategóriája a sütési dekorációs termékeket (csokoládés és színes szórócukrok, bevonók, dekorációs tollak) magában foglaló szegmens.
Kényelem és egyediség
A cég őszi szezonra időzített termékbevezetései és promóciói a kényelmet, sütemények/desszertek sikerét és egyediségét szolgálják. Az azonnali, felhasználásra kész megoldások kedvelői számára vezetik be idén ősszel a 3-féle új, Dr. Oetker Sütipudingot: Hatlapos süteményhez, Oroszkrém tortához, illetve Gesztenyekockához. A Dr. Oetker Habcsók alapporral pedig csupán víz hozzáadásával, egyszerűen lehet habcsókot, habkarikát készíteni.
– Ebben, a családok és háziasszonyok számára is kiemelt jelentőségű sütési-főzési időszakban promóciók tekintetében is a hagyományos sütési adalékok kerülnek fókuszba – mondja Varga Eszter. – Ilyenkor azok is sütnek, akik máskor nem, és a hagyományosan sütő családok is többet, többfélét, változatosabb és színesebb édességeket, aprósüteményeket készítenek egyszerre. Ezeket a szempontokat előtérbe helyezve igyekszünk kialakítani az aktivitásainkat (családi csomagok, árpromóciók, receptkártya-hozzácsomagolások stb.). A gondosan elkészített finomságokat pedig a Dr. Oetker egyre bővülő és megújuló sütési dekorációs szortimentje teheti még vonzóbbá. A kicsit kisebbekről sem feledkezünk meg: kifejezetten az ő örömükre idén ősszel a gyermekek körében népszerű Dr. Oetker Paula Boci immár a hűtőkből kilépve a polcokon is megjelenik tortaalappor és tortadekoráció formájában. A tavalyi évben piacra került és népszerű, hűtött Dr. Oetker friss, sütésre kész Leveles, Kelt és Rétes tésztákkal pedig kényelmesen, egyszerűen, időtakarékosan, változatosan készíthetünk akár a váratlanul betoppanó vendégek számára is édes vagy sós finomságokat.
A karácsony közeledtével a sütési adalékokat, sütési dekorációs termékeket népszerűsítő TV-kampányok mellett a Dr. Oetker Friss, sütésre kész tészta termékcsalád is támogatást kap, tudjuk meg a trade marketing és kategória menedzsertől. A nagyobb alapterületű üzletekben a klasszikus sütési hozzávalók és desszertporok eladásait, illetve az új termékek elérhetőségét sütési szigetekkel, megújult POS-eszközökkel és szórólapokkal, és a már hagyományos receptes füzetekkel is támogatják. Érdemes felkeresni az online oldalaikat (www. oetker.hu és www.sutnijo.hu) is.
Fűszerek? Természetesen!
Az ünnepi időszakban olyan hagyományos édesfűszereknek, mint a fahéj vagy a szegfűszeg a forgalma hagyományosan megemelkedik, a csillagánizs esetében pedig akár az éves forgalom 30–50%-a is realizálódik a decemberi időszakban, informálja lapunkat Galácz Márta, a Kotányi Hungária Kft. ügyvezetője, aki hozzáteszi:
– Az egyetlen kivétel a Bourbon vanília (amely kizárólag Madagaszkáron terem), mivel ebben az évben az alapanyagárak drasztikus árváltozása miatt nagyon magas kiskereskedelmi áron tudjuk csak biztosítani a termék elérhetőségét. Így ebből nem számítunk olyan erőteljes értékesítésre, mint tavaly. A Kotányi édes malmok esetében a fahéjas, csokoládés, karamellás-vaníliás fűszermalmaink forgalma is jelentősen megemelkedik az ünnepi időszakban.
A szezonális termékek különösen érzékenyek a promóciókra. A fogyasztók vásárlása eltolódik az impulzus/akciós vásárlások irányába. Ezt a Kotányinál is figyelembe veszik az éves tervezéseik során. Galácz Márta szerint azok a promóciók működnek igazán jól, ahol a hagyományostól eltérő kihelyezésekkel tudják kombinálni értékesítési akcióikat.
– Idén nem jelentkezünk új termékkel ebben a szegmensben – mondja az ügyvezető –, mivel a tavaly bevezetett 6 új cikkelemünk erősítésére, a disztribúció növelésére helyezzük a hangsúlyt.
A tavaly év végi újdonságaik közül kiemeli a 100%-ban növényi eredetű zselésítőjüket, az Agartine-t, amely a növekvő számú vegetáriánus fogyasztói réteget tudja megcélozni. Ezenfelül pedig a narancs- és citromhéj helyettesítésére használható Zitronett, illetve Orangina termékeikkel fókuszálnak arra az egyre szélesebb, tudatos vásárlói rétegre, amelyik igyekszik elkerülni a vegyszerrel kezelt déligyümölcsöket. Ezen termékek is tükrözik a cég alapvető termékfejlesztési irányvonalát, a természetességet.
– Az édesfűszerek szegmensén belül KOTÁNYI márkánkra koncentrálunk. Idén október és december között országos, valamint láncspecifikus nyereményjátékkal támogatjuk márkánkat, amely kommunikációját out-door, online, print, social, valamint trade marketing eszközökkel támogatjuk – árulja el Galácz Márta. – A promócióval az értékesítés támogatása mellett kommunikációs célunk a különböző kultúrák ízvilágának felfedezése. Ezért a középpontban a világjáró sorozatunk (Secrets of…) termékek állnak, így a nyereményeink is az utazáshoz, a világ felfedezésének öröméhez köthetők.
Szezonslágerek praktikus csomagolásban
A reform és a trendi ünnepi étlapon szereplő ételek és desszertek alapanyagai között egyre több különleges fűszer és adalékanyag is megtalálható, mely termékekkel az igényekhez alkalmazkodva Thymos Hungária Kft. folyamatosan bővíti is a választékát.
– A novembertől beinduló szezonban elsősorban a kakaóporaink eladása többszöröződik meg egy átlagos hónaphoz képest, de igen jelentősen emelkedik az aromák, ételfestékek és a sütési adalékanyagok, valamint a szezonra jellemző fűszerkeverékek és monofűszerek forgalma is – sorolja Csicselyné Biró Henrietta, a Thymos Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója, aki a választékukból kiemeli a díszítésre is ragyogóan használható csillagánizst, a sokoldalúan felhasználható kardamont és a tölgyfán füstölt fűszerpaprikájukat. Ezenkívül több gyümölcsös aromával is megjelentek a piacon, amelyek már visszazárható üvegben vannak, mivel egy üveg többszöri felhasználásra is elegendő az alkoholalap miatt.
– Cégünk az elmúlt év végétől arculatváltásba fogott, ami még folyamatban van, hiszen igen nagy termékválasztékunk, és folyamatosan bővítjük is mind ízekkel, mind különböző kiszerelésekkel és praktikus visszazárható csomagolásokkal – jelzi a kereskedelmi igazgató. – Az új csomagolás jelentősen megnövelte a termékeink forgalmát, a „ki akarom próbálni érzésnek” köszönhetően sok új vevőt szereztünk. A fűszerkeverékeinknél is több új, az ünnepi szezonhoz is kapcsolódó ízekkel gyarapodott a választékunk. A legújabb fejlesztésünk, amely szintén különlegesség lesz a sütéshez és főzéshez használt kakaóporok választékában, hogy visszazárható csomagolásban is kaphatók lesznek, így megkönnyítve az adagolását és a tárolását is.
A cég továbbra is támogatja kereskedelmi partnereit minden olyan marketinglehetőséggel, amivel elősegíthetik a termékeik bevezetését és növelhetik forgalmukat is. Partnerek az online értékesítés fejlesztésében is.
– Az idén több kóstoltatást is tervezünk több üzlethálózatban a display-s kihelyezések mellett, valamint a vásárlásokhoz azonnali ajándékos promóciókkal is készülünk – árulja el Csicselyné Biró Henrietta.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
Jóízű lehet az év vége
Az év végi sütés-főzés nem csupán a „karácsonyi” édesfűszerek forgalmát…
Tovább olvasom >Értékesítené a Dr. Oetker szójadarab-márkáját Romániában
A fagyasztott pizzákat gyártó Dr. Oetker Inedit nevű szójadarab-márkáját kívánja…
Tovább olvasom >A grillezés sava-borsa
Végigzongorázták tavaly a fogyasztók az összes lehetőséget, hogy ne kelljen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >