Superbrands Díjátadó Gála: az év legkiválóbb márkái!

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 12. 06. 12:46

A Superbrands Magyarország idén is díjazta a legjobb fogyasztói márkákat, valamint a legkiválóbb B2B vállalatokat. A Csodalámpa Alapítvány különdíjban részesült.

A marketing- és kommunikációs szakma legrangosabb eseményének számító Superbrands Díjátadó Gálán december 4-én este ünnepélyes keretek között immár nyolcadik alkalommal osztották ki a legkiválóbb márkáknak járó Superbrands és ötödik alkalommal a Business Superbrands díjakat. A példaértékű márkaépítést elismerő címek odaítélésről minden évben egy-egy szakmai notabilitásokból álló bizottság dönt. Az exkluzív programokkal színesített díjátadást követően bemutatták az idei Superbrands Évkönyvet, mely a Superbrands és Business Superbrands díjazottak sikerét összefoglaló közös kiadvány.

A márkaérték az egyik legfontosabb szellemi terméke egy vállalatnak, ami nehezen felépíthető, ugyanakkor pillanatok alatt lerombolható. Az elmúlt években több kutatás igazolta, hogy a jelentős értéket képviselő márkák csökkentik egy cég részvényeinek árfolyam-ingadozását és a vállalat tulajdonosainak, partnereinek kockázatait. Gazdasági válságban, ami ma Magyarországot súlyosan érinti, fontos társadalmi intézmények, vállalatok, szektorok omlanak össze, kerülnek komoly veszélybe. A Superbrands és Business Superbrands díjazás évek óta jó tükröt tart a magyarországi vállalatoknak arról, hogy mennyire menedzselik jól márkáikat. Hiszem, hogy ezek a díjak olyan értéket jelentenek a verseny résztvevőinek, ami előreviszi őket a mai különösen nehéz munkájukban – dr. László Géza, a Superbrands Magyarország igazgatója gondolatai a márkaépítés fontosságáról, és a díjazásról.

Csodalámpa Alapítvány lett az idei év különdíjasa

A díjakat átadó Superbrands Magyarország 2012-ben a Csodalámpa Alapítvány munkáját segítette évközben, illetve részesítette különdíjban az ünnepi díjátadó ceremónia alkalmával. Az alapítvány a hosszú kórházi kezelésen áteső beteg gyermekek kívánságait igyekszik teljesíteni. A díjazó és öt további cég (a COOP márka kommunikációs ügynöksége a SKY Csoport, a GFK, a MESTER, a RE PROJEKT DECELOPMENT valamint a TORK) többek között abban segített, hogy hét kiválasztott kisgyermek elérhetetlennek tűnő kívánsága válhasson valóra. Ezeket az ajándékokat a gyerekek képviselőinek szintén az este folyamán, a helyszínen nyújtották át.

Szakmai bizottságok döntöttek a díjak odaítéléséről

A Superbrand-ek (fogyasztói csúcsmárkák) kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának közel kétszázezres nemzeti védjegy-adatbázisa. A Superbrands Bizottság független tagjai a marketingszakma, a média és a tudományos élet szakértői. Ők ennek a listának a szűkített és folyamatosan aktualizált változatából választották ki az idei év legjobb márkáit. A világ közel kilencven országában azonos előírásokat követő nemzetközi hátterű Superbrands márkadíjazási rendszerben a hazai bírák ugyanazon elv alapján döntöttek a jelöltekről, mint külföldi kollégáik, azaz „Superbrands az a márka, mely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”

A nemzetközi definíción túl a testület figyelembe vette még az adott brand tradícióját, piaci szereplését, reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.

A Superbrands cím elnyerése már önmagában is komoly elismerést jelent, vannak azonban márkák, melyeket a grémium az eltelt nyolc év alatt többedik alkalommal díjazott. A sok tízezer márka közül azonban csak 46 márka kapta meg a kezdetek óta minden alkalommal a Superbrands díjat. Ezek között ismert sportszermárka, utazási iroda, országos üzlethálózat vagy kulturális fesztivál éppúgy szerepel, mint mosógépgyártó vagy kedvelt élelmiszeripari árucikk.

Külön a B2B márkák elbírálására felállított Business Superbrands Bizottság tagjai a mintegy 3000 céget tartalmazó (Dun&Bradstreet általi) adatbázisában szereplő kizárólag üzleti márkákat zsűrizte. Vállalati mérettől függetlenül a legkisebb vállalkozásokat és a legnagyobb nyereségű cégeket a grémium egyformán vizsgálat alá vonta, különös figyelmet fordítva az egyes iparkamarák, egyesületek, szakmai szervezetek javaslataira.

Superbrands Programban résztvevő díjazottak 2012-ben

AGÁRDI PÁLINKA, AQUAWORLD BUDAPEST, BATZ, BUDAI EGÉSZSÉGKÖZPONT, BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ, CLASS FM, COSMOPOLITAN, D.A.S., DR.THEISS HUNGARY, FIGYELŐ, GARDENA, GARDÉNIA, GROUPAMA GARANCIA BIZTOSÍTÓ, HAAS&CZJZEK, HELYI TÉMA, ILCSI, LACALUT HUNGARY, LEVI’S, MESTER, NAPI GAZDASÁG, NATURTEX, NŐK LAPJA CAFÉ, ORIGO, PIAC&PROFIT, STARKEY, SZALLAS.HU, ZEPTER

Business Superbrands Programban résztvevő díjazottak 2012-ben

.A.S.A, CARDINAL, D&B, DB SCHENKER, DEFEND LOCK, GFK HUNGÁRIA, GYSEV, HILL+KNOWLTON STRATEGIES, HOLCIM, KORN/FERRY INTERNATIONAL, MAG, MALTACOURT, MÁTRAI ERŐMŰ, MENTAVILL, MOM, NORDENIA HUNGARY, OPTEN, BISNODE PARTNERCONTROL, PAUKER, RAFINANZ ORBICO, RE PROJECT DEVELOPMENT, ROSENBERG, ROVITEX, SEPTOX, TORK, VISUALPOWER

Mindkét programhoz csatlakozott díjazott márkák 2012-ben

ALLIANZ, COOP, FŐGÁZ, FUNDAMENTA-LAKÁSKASSZA, LIDL, SUPERSHOP

Brandmonitor – a márkák megjelenését méri a teljes magyar weben

A vezető márkaklub számára a programgazda közös arculati megjelenést, márkaérték-kutatást, reklámfigyelést, médiakampányt, szakmai fórumokat szervez. A 2012-es év újdonságának a – márkákról szóló online fogyasztói beszélgetéseket, azaz a közösségi média tartalmait mérő, értékelő, elemző -„Brandmonitor” számít.

A Brand Council független szervezet, 1995-ben Nagy-Britanniában jött létre, és ma már világszerte csaknem kilencven országban működik. A Superbrands Program az elmúlt több mint másfél évtized alatt a világ legjelentősebb márkaértékelési rendszere lett.

Hazánk nyolc éve kapcsolódott a nemzetközi szervezethez. A Superbrands / Business Superbrands programokat a United Publishers Hungary Kft. gondozza. (1061 Budapest, Király u. 16. Tel.: (+36 1) 8874 848, Fax: (+36 1) 8874 849)

Részletesebb információkat a bizottság tagjairól, a Superbrands Program elemeiről (brandmonitor, kutatás, konferenciák, évkönyv, stb.) a www.superbrands.hu weboldalon talál. Ugyanitt letölthetők kisfelbontású fotók, és egy 3 perces videó összeállítás az ünnepi eseményről.

Kapcsolódó cikkeink