Super Bowl: milliókat költött el reklámra a sörgyár
Négy és fél perc alatt 15,75 millió dollárt, azaz több, mint 3,5 milliárd forintot költött el televízióhirdetésre az Anheuser-Busch amerikai sörgyár.
Igaz, ez a néhány perc a világ legnézettebb televízióműsora, a Super Bowl, azaz az amerikai foci „világbajnokság” döntője közben került sugárzásra.
A 100 millió televíziónéző érdeklődésére számottartó eseményen egy 30 másodperces reklámspot díja 3,5 millió dollár volt, és a lehetséges reklámidők egyötöde már tavaly szeptemberre elkelt, a meccs előtt két hónappal pedig kitehették a „Minden reklámidő elkelt” táblát a kereskedelmi részlegek ajtajára.
A Super Bowl tradicionális reklámügyfelei között ott található a Coca-Cola és a Pepsi is. Az idei rekorder Anheuser-Busch sörgyár négy és fél perc reklámidőt vásárolt, így az elméleti, egy nézőre jutó reklámköltsége (feltételezve, hogy valamennyi reklámfilmjét valamennyi amerikai néző látta) 22 cent, azaz nagyjából 50 forint volt.
Az első, 1967-es Super Bowl televízió közvetítése közben 37 500 dollárért lehetett hirdetni – írja a turizmusonline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
A vásárlók bizalmának növelésén túl piaci előnyökkel is jár a…
Tovább olvasom >Enyhe növekedés a lízingpiacon
A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a…
Tovább olvasom >