Súlyos kritika érte az olimpia kólás poharait
A párizsi olimpia szervezői az eddigi legzöldebb játékokat ígérték, de a valóság eltér a várakozásoktól. Környezetvédelmi szervezetek bírálják az eseményt, különösen a Coca-Cola, mint főszponzor, műanyaghasználata miatt.
A Coca-Cola az olimpia és paralimpia kizárólagos italbeszállítója, összesen 18 millió adag italt biztosítva. A cég közleménye szerint az italok több mint felét műanyag nélkül, italgépekből adagolják, de ahol ez technikai vagy logisztikai okok miatt nem lehetséges, ott műanyag palackokat használnak. Ez ellentmond a francia törvényeknek, amelyek nyilvános helyeken tiltják az egyszer használatos műanyag palackok forgalmazását, de az olimpia mentességet kapott – írja a Telex.
A környezetvédők szerint a repoharak is problémát jelentenek. A 13 millió darabban gyártott, két euróba kerülő, újrafelhasználható poharak túl dekoratívak és emlék gyanánt sokan hazaviszik őket, így nem térnek vissza újrafelhasználásra. A Guardian jelentése szerint sok szurkoló nem is tudta, hogy újrafelhasználható poharat kapott.
Nathalie Gontard, a francia Nemzeti Mezőgazdasági, Élelmezési és Környezetvédelmi Kutatóintézet kutatási igazgatója szerint a palackokból poharakba való áttöltés nem megfelelő módja a műanyagszennyezés kezelésének. Gontard úgy véli, hogy minden helyszínen italgépeket kellett volna használni, és a poharakat helyben kellett volna elmosni és újra felhasználni.
Egészségügyi szakértők is kritizálják a Coca-Colát, amiért egészségtelen, cukros italait népszerűsíti a sporteseményeken. Trish Cotter és Sandra Mullin, a Vital Strategies globális egészségügyi csoport munkatársai szerint ezek az italok hozzájárulnak az elhízáshoz, cukorbetegséghez, magas vérnyomáshoz és szívbetegségekhez.
Cotter és Mullin arra figyelmeztetnek, hogy a Coca-Colával való együttműködés révén az olimpiai mozgalom kockáztatja, hogy részesévé válik a rossz táplálkozás, környezetromlás és éghajlatváltozás fokozásának. Javasolják, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szakítsa meg a kapcsolatot a Coca-Colával, hogy a bolygó, a nézők és a sportolók érdekeit szem előtt tartva járjanak el.
A párizsi olimpia környezetvédelmi és egészségügyi kérdései rámutatnak arra, hogy az ígéretek és a valóság közötti különbségek súlyos következményekkel járhatnak. A fenntarthatóság és a közegészségügy terén tett ígéretek betartása elengedhetetlen ahhoz, hogy a jövőbeni sportesemények valóban zöldebbek és egészségesebbek legyenek.
Kapcsolódó cikkeink
A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >