Súlyos kritika érte az olimpia kólás poharait
A párizsi olimpia szervezői az eddigi legzöldebb játékokat ígérték, de a valóság eltér a várakozásoktól. Környezetvédelmi szervezetek bírálják az eseményt, különösen a Coca-Cola, mint főszponzor, műanyaghasználata miatt.
A Coca-Cola az olimpia és paralimpia kizárólagos italbeszállítója, összesen 18 millió adag italt biztosítva. A cég közleménye szerint az italok több mint felét műanyag nélkül, italgépekből adagolják, de ahol ez technikai vagy logisztikai okok miatt nem lehetséges, ott műanyag palackokat használnak. Ez ellentmond a francia törvényeknek, amelyek nyilvános helyeken tiltják az egyszer használatos műanyag palackok forgalmazását, de az olimpia mentességet kapott – írja a Telex.
A környezetvédők szerint a repoharak is problémát jelentenek. A 13 millió darabban gyártott, két euróba kerülő, újrafelhasználható poharak túl dekoratívak és emlék gyanánt sokan hazaviszik őket, így nem térnek vissza újrafelhasználásra. A Guardian jelentése szerint sok szurkoló nem is tudta, hogy újrafelhasználható poharat kapott.
Nathalie Gontard, a francia Nemzeti Mezőgazdasági, Élelmezési és Környezetvédelmi Kutatóintézet kutatási igazgatója szerint a palackokból poharakba való áttöltés nem megfelelő módja a műanyagszennyezés kezelésének. Gontard úgy véli, hogy minden helyszínen italgépeket kellett volna használni, és a poharakat helyben kellett volna elmosni és újra felhasználni.
Egészségügyi szakértők is kritizálják a Coca-Colát, amiért egészségtelen, cukros italait népszerűsíti a sporteseményeken. Trish Cotter és Sandra Mullin, a Vital Strategies globális egészségügyi csoport munkatársai szerint ezek az italok hozzájárulnak az elhízáshoz, cukorbetegséghez, magas vérnyomáshoz és szívbetegségekhez.
Cotter és Mullin arra figyelmeztetnek, hogy a Coca-Colával való együttműködés révén az olimpiai mozgalom kockáztatja, hogy részesévé válik a rossz táplálkozás, környezetromlás és éghajlatváltozás fokozásának. Javasolják, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szakítsa meg a kapcsolatot a Coca-Colával, hogy a bolygó, a nézők és a sportolók érdekeit szem előtt tartva járjanak el.
A párizsi olimpia környezetvédelmi és egészségügyi kérdései rámutatnak arra, hogy az ígéretek és a valóság közötti különbségek súlyos következményekkel járhatnak. A fenntarthatóság és a közegészségügy terén tett ígéretek betartása elengedhetetlen ahhoz, hogy a jövőbeni sportesemények valóban zöldebbek és egészségesebbek legyenek.
Kapcsolódó cikkeink
Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Kávékapszula-újrahasznosítási programot indított az olasz Esselunga
Új környezetvédelmi kezdeményezést indított Milánóban az Esselunga a használt kávékapszulák…
Tovább olvasom >A prebiotikus üdítőitalok piacára lép be a Coca-Cola a Simply Pop márkával
Új üdítőitallal, a Simply Poppal lép a prebiotikus üdítők piacára…
Tovább olvasom >További cikkeink
100 termék ára csökkent a PENNY-ben
A PENNY 2025 januárjától közel 100 termék árát csökkentette tartósan,…
Tovább olvasom >Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Nehéz jó háztartási gépet választani
Egy új háztartási gép vagy elektronikai eszköz valódi költsége nem…
Tovább olvasom >