Súlyos kritika érte az olimpia kólás poharait
A párizsi olimpia szervezői az eddigi legzöldebb játékokat ígérték, de a valóság eltér a várakozásoktól. Környezetvédelmi szervezetek bírálják az eseményt, különösen a Coca-Cola, mint főszponzor, műanyaghasználata miatt.
A Coca-Cola az olimpia és paralimpia kizárólagos italbeszállítója, összesen 18 millió adag italt biztosítva. A cég közleménye szerint az italok több mint felét műanyag nélkül, italgépekből adagolják, de ahol ez technikai vagy logisztikai okok miatt nem lehetséges, ott műanyag palackokat használnak. Ez ellentmond a francia törvényeknek, amelyek nyilvános helyeken tiltják az egyszer használatos műanyag palackok forgalmazását, de az olimpia mentességet kapott – írja a Telex.
A környezetvédők szerint a repoharak is problémát jelentenek. A 13 millió darabban gyártott, két euróba kerülő, újrafelhasználható poharak túl dekoratívak és emlék gyanánt sokan hazaviszik őket, így nem térnek vissza újrafelhasználásra. A Guardian jelentése szerint sok szurkoló nem is tudta, hogy újrafelhasználható poharat kapott.
Nathalie Gontard, a francia Nemzeti Mezőgazdasági, Élelmezési és Környezetvédelmi Kutatóintézet kutatási igazgatója szerint a palackokból poharakba való áttöltés nem megfelelő módja a műanyagszennyezés kezelésének. Gontard úgy véli, hogy minden helyszínen italgépeket kellett volna használni, és a poharakat helyben kellett volna elmosni és újra felhasználni.
Egészségügyi szakértők is kritizálják a Coca-Colát, amiért egészségtelen, cukros italait népszerűsíti a sporteseményeken. Trish Cotter és Sandra Mullin, a Vital Strategies globális egészségügyi csoport munkatársai szerint ezek az italok hozzájárulnak az elhízáshoz, cukorbetegséghez, magas vérnyomáshoz és szívbetegségekhez.
Cotter és Mullin arra figyelmeztetnek, hogy a Coca-Colával való együttműködés révén az olimpiai mozgalom kockáztatja, hogy részesévé válik a rossz táplálkozás, környezetromlás és éghajlatváltozás fokozásának. Javasolják, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szakítsa meg a kapcsolatot a Coca-Colával, hogy a bolygó, a nézők és a sportolók érdekeit szem előtt tartva járjanak el.
A párizsi olimpia környezetvédelmi és egészségügyi kérdései rámutatnak arra, hogy az ígéretek és a valóság közötti különbségek súlyos következményekkel járhatnak. A fenntarthatóság és a közegészségügy terén tett ígéretek betartása elengedhetetlen ahhoz, hogy a jövőbeni sportesemények valóban zöldebbek és egészségesebbek legyenek.
Kapcsolódó cikkeink
A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >