Nagyot megy a grillkolbász
A grillkolbász iránti kereslet mindinkább emelkedik: értékben 19, mennyiségben pedig 18 százalékkal többet adtak el a boltokban 2016. január–2016. december között az előző hasonló időszakkal összevetve.
A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma meghaladja 2,3 milliárd forintot, és több mint 1000 tonnát értékesítenek a szegmensből.
Továbbra is erősen koncentrált a kiskereskedelmi forgalom, és stabilizálódni látszik a bolttípusok súlya. Érték szempontjából a forgalom több mint felét, 51 százalékát a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméretes egységek vitték el, a legutóbbi kumulált év alatt – ez egy százalékponttal több, mint az előző azonos időszakban. Ezzel egy időben némileg, egy százalékponttal csökkent a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltok részesedése: a vizsgált időszakban 41 százalékon állt. A maradék 8 százalékon osztoznak a 400 négyzetméteres és kisebb boltok.
Az átlagárak a kumulált év során hullámoztak. Az eladás jellemzően a késő tavaszi-nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes formalom négyötöde, 78%-a százaléka esik a főszezont jelentő hónapokra. /
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >