Nagyot megy a grillkolbász
A grillkolbász iránti kereslet mindinkább emelkedik: értékben 19, mennyiségben pedig 18 százalékkal többet adtak el a boltokban 2016. január–2016. december között az előző hasonló időszakkal összevetve.
A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma meghaladja 2,3 milliárd forintot, és több mint 1000 tonnát értékesítenek a szegmensből.
Továbbra is erősen koncentrált a kiskereskedelmi forgalom, és stabilizálódni látszik a bolttípusok súlya. Érték szempontjából a forgalom több mint felét, 51 százalékát a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméretes egységek vitték el, a legutóbbi kumulált év alatt – ez egy százalékponttal több, mint az előző azonos időszakban. Ezzel egy időben némileg, egy százalékponttal csökkent a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltok részesedése: a vizsgált időszakban 41 százalékon állt. A maradék 8 százalékon osztoznak a 400 négyzetméteres és kisebb boltok.
Az átlagárak a kumulált év során hullámoztak. Az eladás jellemzően a késő tavaszi-nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes formalom négyötöde, 78%-a százaléka esik a főszezont jelentő hónapokra. /
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >