Nagyot megy a grillkolbász
A grillkolbász iránti kereslet mindinkább emelkedik: értékben 19, mennyiségben pedig 18 százalékkal többet adtak el a boltokban 2016. január–2016. december között az előző hasonló időszakkal összevetve.
A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma meghaladja 2,3 milliárd forintot, és több mint 1000 tonnát értékesítenek a szegmensből.
Továbbra is erősen koncentrált a kiskereskedelmi forgalom, és stabilizálódni látszik a bolttípusok súlya. Érték szempontjából a forgalom több mint felét, 51 százalékát a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméretes egységek vitték el, a legutóbbi kumulált év alatt – ez egy százalékponttal több, mint az előző azonos időszakban. Ezzel egy időben némileg, egy százalékponttal csökkent a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltok részesedése: a vizsgált időszakban 41 százalékon állt. A maradék 8 százalékon osztoznak a 400 négyzetméteres és kisebb boltok.
Az átlagárak a kumulált év során hullámoztak. Az eladás jellemzően a késő tavaszi-nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes formalom négyötöde, 78%-a százaléka esik a főszezont jelentő hónapokra. /
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kötelezőn is túl: még több termékkategóriában, akár 60%-os árengedmény az ALDI-üzletekben
Az ALDI újabb, több terméket érintő és nagyobb mértékű akciókkal…
Tovább olvasom >Kormányszóvivő: június 1-jén indul a kötelező akciózás a boltokban
Június 1-jén indul a kötelező akciózás a boltokban, ez azt…
Tovább olvasom >Új, minden szektorra kiterjedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon
A Brillit.com megújulásával egy új, minden területet lefedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon,…
Tovább olvasom >