Stratégiát váltott a METRO: hétvégi helyett havi akciók
A Metro áruház 2008-as válságot, a bevásárlási szokások átalakulását, a diszkontláncok betörését és a Covid-19 pandémiát is átélte, és most leginkább a vendéglátóipari szektorra, majd másodsorban a kiskereskedőkre helyezi a hangsúlyt.
A német Metro korábban jelentős szereplő volt Magyarország kis- és nagykereskedelmi szektorában a kilencvenes és a kétezres években. Az anyacég modelljét követve, amely 1993-ban érkezett Magyarországra, a Metro elsősorban kiskereskedők és vendéglátóhelyek ellátására összpontosított. Az üzletben csak vállalkozóknak szóló Metro-kártyával lehetett vásárolni. Azonban néhány éve megváltoztatták a politikájukat, és most már magánszemélyek is kaphatnak Metro Gourmet-kártyát a honlapjukon keresztül.
„A végfelhasználóknak a Metro elsősorban a széles kínálat és a nagyobb mennyiségű vásárlás miatt lehet vonzó. Ha, mondjuk, valaki grillezni szeretne egy nagyobb társasággal, és venne hozzá négyféle húst, kétféle halat, meg ötféle bort, akkor a Metróban tud miből válogatni.”
– mondta el Taferner Ákos., a Metro marketingvezetője a Telexnek.
A Metro-kártyához való hozzáférés természetesen sok ember számára elérhetővé vált. Bár korábban bizonyos termékekből csak nagy mennyiséget lehetett vásárolni, az üzletlánc hasonló akciókat kínált, és a bevételük jelentős része a magánszemélyek vásárlásaiból származott.
A Metro üzletlánc fő célközönsége ezzel együtt persze a vállalkozások. Az áruház forgalmának több mint a fele a vendéglátóiparból származik (HoReCa), körülbelül tíz százalék a kiskereskedőktől, és csak egyharmad a háztartási vásárlásokból.
A Metro vonzóvá kíván válni mindkét üzleti csoport számára. Ennek érdekében már több mint negyedük termékük esetében külön kedvezményt nyújtanak nagyobb mennyiségű vásárlás esetén. Emellett minden héten küldenek körlevelet a vendéglátóhelyeknek, amely tartalmazza a legfontosabb 50 terméket.
Az üzletlánc célja az, hogy a vendéglátósok és kiskereskedők „raktárává” váljanak, ahol a vásárlók nem csak az akciók, hanem a stabil, alig változó árak miatt is preferálják őket. Ezt elősegíti a havi ajánlatok bevezetése, amelyek lehetővé teszik a kisvállalkozásoknak, hogy könnyebben tervezhessenek árakkal, és ne kelljen folyamatosan ellenőrizniük azokat.
A Metro hosszú távú tervei között szerepel egy olyan online platform indítása, amely marketplace jellegű lenne, és ahol más cégek is értékesíthetnék termékeiket. Ezt már néhány országban elindították, és Magyarországon is várható bevezetése jövőre.
A Telex most Taferner Ákossal beszélgetett a változásokról.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >