Stratégiát váltott a METRO: hétvégi helyett havi akciók
A Metro áruház 2008-as válságot, a bevásárlási szokások átalakulását, a diszkontláncok betörését és a Covid-19 pandémiát is átélte, és most leginkább a vendéglátóipari szektorra, majd másodsorban a kiskereskedőkre helyezi a hangsúlyt.

Stratégiát váltanak
A német Metro korábban jelentős szereplő volt Magyarország kis- és nagykereskedelmi szektorában a kilencvenes és a kétezres években. Az anyacég modelljét követve, amely 1993-ban érkezett Magyarországra, a Metro elsősorban kiskereskedők és vendéglátóhelyek ellátására összpontosított. Az üzletben csak vállalkozóknak szóló Metro-kártyával lehetett vásárolni. Azonban néhány éve megváltoztatták a politikájukat, és most már magánszemélyek is kaphatnak Metro Gourmet-kártyát a honlapjukon keresztül.
„A végfelhasználóknak a Metro elsősorban a széles kínálat és a nagyobb mennyiségű vásárlás miatt lehet vonzó. Ha, mondjuk, valaki grillezni szeretne egy nagyobb társasággal, és venne hozzá négyféle húst, kétféle halat, meg ötféle bort, akkor a Metróban tud miből válogatni.”
– mondta el Taferner Ákos., a Metro marketingvezetője a Telexnek.
A Metro-kártyához való hozzáférés természetesen sok ember számára elérhetővé vált. Bár korábban bizonyos termékekből csak nagy mennyiséget lehetett vásárolni, az üzletlánc hasonló akciókat kínált, és a bevételük jelentős része a magánszemélyek vásárlásaiból származott.
A Metro üzletlánc fő célközönsége ezzel együtt persze a vállalkozások. Az áruház forgalmának több mint a fele a vendéglátóiparból származik (HoReCa), körülbelül tíz százalék a kiskereskedőktől, és csak egyharmad a háztartási vásárlásokból.
A Metro vonzóvá kíván válni mindkét üzleti csoport számára. Ennek érdekében már több mint negyedük termékük esetében külön kedvezményt nyújtanak nagyobb mennyiségű vásárlás esetén. Emellett minden héten küldenek körlevelet a vendéglátóhelyeknek, amely tartalmazza a legfontosabb 50 terméket.
Az üzletlánc célja az, hogy a vendéglátósok és kiskereskedők „raktárává” váljanak, ahol a vásárlók nem csak az akciók, hanem a stabil, alig változó árak miatt is preferálják őket. Ezt elősegíti a havi ajánlatok bevezetése, amelyek lehetővé teszik a kisvállalkozásoknak, hogy könnyebben tervezhessenek árakkal, és ne kelljen folyamatosan ellenőrizniük azokat.
A Metro hosszú távú tervei között szerepel egy olyan online platform indítása, amely marketplace jellegű lenne, és ahol más cégek is értékesíthetnék termékeiket. Ezt már néhány országban elindították, és Magyarországon is várható bevezetése jövőre.
A Telex most Taferner Ákossal beszélgetett a változásokról.
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >