Stratégiát váltott a METRO: hétvégi helyett havi akciók
A Metro áruház 2008-as válságot, a bevásárlási szokások átalakulását, a diszkontláncok betörését és a Covid-19 pandémiát is átélte, és most leginkább a vendéglátóipari szektorra, majd másodsorban a kiskereskedőkre helyezi a hangsúlyt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Horeca_Itthon_METRO_opt.jpeg)
Stratégiát váltanak
A német Metro korábban jelentős szereplő volt Magyarország kis- és nagykereskedelmi szektorában a kilencvenes és a kétezres években. Az anyacég modelljét követve, amely 1993-ban érkezett Magyarországra, a Metro elsősorban kiskereskedők és vendéglátóhelyek ellátására összpontosított. Az üzletben csak vállalkozóknak szóló Metro-kártyával lehetett vásárolni. Azonban néhány éve megváltoztatták a politikájukat, és most már magánszemélyek is kaphatnak Metro Gourmet-kártyát a honlapjukon keresztül.
„A végfelhasználóknak a Metro elsősorban a széles kínálat és a nagyobb mennyiségű vásárlás miatt lehet vonzó. Ha, mondjuk, valaki grillezni szeretne egy nagyobb társasággal, és venne hozzá négyféle húst, kétféle halat, meg ötféle bort, akkor a Metróban tud miből válogatni.”
– mondta el Taferner Ákos., a Metro marketingvezetője a Telexnek.
A Metro-kártyához való hozzáférés természetesen sok ember számára elérhetővé vált. Bár korábban bizonyos termékekből csak nagy mennyiséget lehetett vásárolni, az üzletlánc hasonló akciókat kínált, és a bevételük jelentős része a magánszemélyek vásárlásaiból származott.
A Metro üzletlánc fő célközönsége ezzel együtt persze a vállalkozások. Az áruház forgalmának több mint a fele a vendéglátóiparból származik (HoReCa), körülbelül tíz százalék a kiskereskedőktől, és csak egyharmad a háztartási vásárlásokból.
A Metro vonzóvá kíván válni mindkét üzleti csoport számára. Ennek érdekében már több mint negyedük termékük esetében külön kedvezményt nyújtanak nagyobb mennyiségű vásárlás esetén. Emellett minden héten küldenek körlevelet a vendéglátóhelyeknek, amely tartalmazza a legfontosabb 50 terméket.
Az üzletlánc célja az, hogy a vendéglátósok és kiskereskedők „raktárává” váljanak, ahol a vásárlók nem csak az akciók, hanem a stabil, alig változó árak miatt is preferálják őket. Ezt elősegíti a havi ajánlatok bevezetése, amelyek lehetővé teszik a kisvállalkozásoknak, hogy könnyebben tervezhessenek árakkal, és ne kelljen folyamatosan ellenőrizniük azokat.
A Metro hosszú távú tervei között szerepel egy olyan online platform indítása, amely marketplace jellegű lenne, és ahol más cégek is értékesíthetnék termékeiket. Ezt már néhány országban elindították, és Magyarországon is várható bevezetése jövőre.
A Telex most Taferner Ákossal beszélgetett a változásokról.
Kapcsolódó cikkeink
Aldi USA 170 üzletet ad el a Winn-Dixie és Harveys hálózatából
Az Aldi US megállapodott körülbelül 170 Winn-Dixie és Harveys Supermarket…
Tovább olvasom >Káosz, döntésképtelenség és bizonytalanság – ezért késik a Mere magyarországi nyitása
Több mint fél éve késik az orosz Mere diszkontlánc első…
Tovább olvasom >Nem nyitott üzletet Nyíregyházán a Mere, törölték a nyilvántartásból
Bár korábban bejelentették, hogy a spártai spórolásáról ismert orosz diszkontlánc,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >