Stratégiák szűkebb pénztárcára
A Shoppercentric brit piackutató felmérése szerint a britek 87 százaléka módosította bevásárlási szokásait a válság hatására.
A válaszadók 24 százaléka sokat módosított, míg 48 százalék
enyhébb változtatásokat hajtott végre korábbi szokásaihoz képest. Tizenhárom
százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem érinti válság, annyit költ
élelmiszerre, mint korábban, míg 15 százalék csak tervezi, hogy változtatni fog
bevett gyakorlatán. A megkérdezett britek zöme a korábbinál nagyobb
arányban vesz sajátmárkás termékeket, s a kisebb üzletek helyett a nagyobb
akciókat kínáló hiper-, és szupermarketeket részesítik előnyben. A
válaszadók 40 százaléka olyan üzletekbe is ellátogat, ahol korábban sosem
fordult meg.
Az Information Resources Inc. Felméréséből kiderült az
Egyesült Államokban egyre nő azok száma, akik otthon döntik el, mit kell
beszerezniük. Míg korábban az üzletben született a vásárlói döntések mintegy
hetven százaléka, a szakértők szerint a trend megfordult 76 százalék már otthon
dönt arról, mi kerüljön később a bevásárlókosárba. A döntésben a televíziós
hirdetések és az ingyenes katalógusok szerepe felértékelődik. A tévészpotok
esetében fontos, hogy a hangsúly az alacsony áron legyen. Érdekesség, hogy a
márkaismertség még mindig fontos tényező az amerikai vásárlók körében, azaz két
brand közül inkább azt választják, amelyről már hallottak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >