Stratégiák szűkebb pénztárcára
A Shoppercentric brit piackutató felmérése szerint a britek 87 százaléka módosította bevásárlási szokásait a válság hatására.
A válaszadók 24 százaléka sokat módosított, míg 48 százalék
enyhébb változtatásokat hajtott végre korábbi szokásaihoz képest. Tizenhárom
százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem érinti válság, annyit költ
élelmiszerre, mint korábban, míg 15 százalék csak tervezi, hogy változtatni fog
bevett gyakorlatán. A megkérdezett britek zöme a korábbinál nagyobb
arányban vesz sajátmárkás termékeket, s a kisebb üzletek helyett a nagyobb
akciókat kínáló hiper-, és szupermarketeket részesítik előnyben. A
válaszadók 40 százaléka olyan üzletekbe is ellátogat, ahol korábban sosem
fordult meg.
Az Information Resources Inc. Felméréséből kiderült az
Egyesült Államokban egyre nő azok száma, akik otthon döntik el, mit kell
beszerezniük. Míg korábban az üzletben született a vásárlói döntések mintegy
hetven százaléka, a szakértők szerint a trend megfordult 76 százalék már otthon
dönt arról, mi kerüljön később a bevásárlókosárba. A döntésben a televíziós
hirdetések és az ingyenes katalógusok szerepe felértékelődik. A tévészpotok
esetében fontos, hogy a hangsúly az alacsony áron legyen. Érdekesség, hogy a
márkaismertség még mindig fontos tényező az amerikai vásárlók körében, azaz két
brand közül inkább azt választják, amelyről már hallottak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >