Stratégiák szűkebb pénztárcára
A Shoppercentric brit piackutató felmérése szerint a britek 87 százaléka módosította bevásárlási szokásait a válság hatására.
A válaszadók 24 százaléka sokat módosított, míg 48 százalék
enyhébb változtatásokat hajtott végre korábbi szokásaihoz képest. Tizenhárom
százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem érinti válság, annyit költ
élelmiszerre, mint korábban, míg 15 százalék csak tervezi, hogy változtatni fog
bevett gyakorlatán. A megkérdezett britek zöme a korábbinál nagyobb
arányban vesz sajátmárkás termékeket, s a kisebb üzletek helyett a nagyobb
akciókat kínáló hiper-, és szupermarketeket részesítik előnyben. A
válaszadók 40 százaléka olyan üzletekbe is ellátogat, ahol korábban sosem
fordult meg.
Az Information Resources Inc. Felméréséből kiderült az
Egyesült Államokban egyre nő azok száma, akik otthon döntik el, mit kell
beszerezniük. Míg korábban az üzletben született a vásárlói döntések mintegy
hetven százaléka, a szakértők szerint a trend megfordult 76 százalék már otthon
dönt arról, mi kerüljön később a bevásárlókosárba. A döntésben a televíziós
hirdetések és az ingyenes katalógusok szerepe felértékelődik. A tévészpotok
esetében fontos, hogy a hangsúly az alacsony áron legyen. Érdekesség, hogy a
márkaismertség még mindig fontos tényező az amerikai vásárlók körében, azaz két
brand közül inkább azt választják, amelyről már hallottak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az infláció júniusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >