Stratégiailag kiemelt gazdálkodóvá minősítette a Pápai Hús Kft.-t a kormány
A kormány stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a Pápai Hús Kft.-t a Magyar Közlönyben kedden megjelent rendelet szerint. A rendelet a kihirdetést követő napon, szerdán lép hatályba.
Az MTI hétfőn számolt be arról, hogy a pápai önkormányzat, mint a húsüzem többségi tulajdonosi jogainak gyakorlója november 6-i ülésén döntött a felszámolási eljárás megindításáról „a társaságokat fenyegető fizetésképtelenségi helyzetre tekintettel” a Pápai Vagyonhasznosító és Értékesítő Kft., valamint a Pápai Hús Kft. esetében.
A pápai önkormányzat közleménye szerint a Pápai Vagyonhasznosító és Értékesítő Kft. – akkor még Pápai Hús 1913 Kft. néven – 2014. júniusában kötött csődegyezséget hitelezőivel, ám a továbbra is fennálló tőkehiány miatt a Pápai Hús-csoport szükséges reorganizációja elmaradt, a társaságok tartalékai pedig november elejére kimerültek. A húsüzem lehetőségeit az elmúlt hónapokban számottevően korlátozta a korábban jelentős oroszországi export ellehetetlenülése is.
A társaságoknál a november elején esedékes személyi juttatásokat rendben kifizették, a termelés egyelőre folyamatos, megrendeléseinek az üzem eleget tesz – szerepelt az önkormányzat közleményében.
A Pápai Hús több mint 800 alkalmazottat foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >