Stratégiai szinten kezelik a CSR-t a magyar vállalatok
A hazai vállalatok felmérték mostanra a CSR stratégiai jelentősségét, ám egyelőre nem elég tudatos az érintetti csoportokkal való kapcsolattartás – derül ki a B&P Braun & Partners kutatásából.
Mostanra folyik a magyarországi cégeknél CSR stratégiai tervezés, de még mindig nem elég tervezett és hatékony az érintetti kapcsolatok menedzsmentje – derül ki a B&P Braun & Partners által idén tavasszal végzett Good CSR kutatásból.
Az tehát már előrelépés az elmúlt évek során, hogy mostanra a CSR-t stratégiai területnek látják a vállalati vezetők; a kutatás alapján ez az a terület, ahol a legjobb a vizsgált cégek átlagos eredménye.
Ebből viszont levon valamennyit, hogy a megkérdezettek nem a stratégiai közelítést tartják a legfontosabb dimenziónak (dimenziók: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, kommunikáció), hanem a területhez kapcsolódó kezdeményezések, programok megvalósítását.
A leggyengébb dimenziónak az érintetti kapcsolatok kezelése és a felelős működés kommunikációja bizonyult. Ez azért gond, mert a legtöbb válaszadó számára a felelős működés legfőbb célja a vállalati reputáció építése és a vállalat iránti bizalom növelése, amihez a területek megfelelő kezelése elengedhetetlen.
A kutatásban részt vevők számára a munkavállalók, és a fogyasztók/ügyfelek bizonyultak a legfontosabb érintettjei csoportoknak. Ezért a cégek többsége indított már számukra valamilyen környezeti vagy társadalmi programot. A vállalatok a legkevésbé fontos csoportnak a civil szervezeteket és a beszállítókat tartották.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >