Stratégiai szinten kezelik a CSR-t a magyar vállalatok

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 25. 08:15

A hazai vállalatok felmérték mostanra a CSR stratégiai jelentősségét, ám egyelőre nem elég tudatos az érintetti csoportokkal való kapcsolattartás – derül ki a B&P Braun & Partners kutatásából.

Mostanra folyik a magyarországi cégeknél CSR stratégiai tervezés, de még mindig nem elég tervezett és hatékony az érintetti kapcsolatok menedzsmentje – derül ki a B&P Braun & Partners által idén tavasszal végzett Good CSR kutatásból.

Az tehát már előrelépés az elmúlt évek során, hogy mostanra a CSR-t stratégiai területnek látják a vállalati vezetők; a kutatás alapján ez az a terület, ahol a legjobb a vizsgált cégek átlagos eredménye.

Ebből viszont levon valamennyit, hogy a megkérdezettek nem a stratégiai közelítést tartják a legfontosabb dimenziónak (dimenziók: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, kommunikáció), hanem a területhez kapcsolódó kezdeményezések, programok megvalósítását.

A leggyengébb dimenziónak az érintetti kapcsolatok kezelése és a felelős működés kommunikációja bizonyult. Ez azért gond, mert a legtöbb válaszadó számára a felelős működés legfőbb célja a vállalati reputáció építése és a vállalat iránti bizalom növelése, amihez a területek megfelelő kezelése elengedhetetlen.

A kutatásban részt vevők számára a munkavállalók, és a fogyasztók/ügyfelek bizonyultak a legfontosabb érintettjei csoportoknak. Ezért a cégek többsége indított már számukra valamilyen környezeti vagy társadalmi programot. A vállalatok a legkevésbé fontos csoportnak a civil szervezeteket és a beszállítókat tartották.

Kapcsolódó cikkeink