Stratégiai partnerség a környezettudatos repülésért
Az OTP Travel és a Lufthansa Légitársaság megállapodást kötött fenntartható üzemanyag vásárlásáról. A hazai piacvezető utazásszolgáltató csatlakozott forgalmában Európa második legnagyobb légitársaság-csoportja által életre hívott fenntarthatósági programhoz, és ez alkalommal 1 millió forint értékben vásárolt fenntartható repülőgép (SAF- Sustainable Aviation Fuel) üzemanyagot. Ezzel hozzájárul a Lufthansa szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez, és megerősíti elkötelezettségét a környezettudatos utaztatás iránt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2016/01/lufthansa-250x121.jpg)
Kolumbiában és Tanzániában fát ültetnek az utazók
A Lufthansa légitársaság és az OTP Travel stratégiai partnerekként közösen is tesznek a fenntartható, környezettudatos működésért. Az OTP Travel részt vesz a Lufthansa Csoport fenntartható üzemanyag (SAF) programjában. Az 1 millió forint értékű SAF a Frankfurt-Budapest útvonalon turista osztályon utazó 38 utas karbonlábnyomát redukálja zéró értékre az adott úton az utazás tekintetében. A Sustainable Aviation Fuel (SAF) minden olyan repülési üzemanyag gyűjtőfogalma, amely nem fosszilis alapanyagokból készül. Különböző eljárások léteznek a SAF előállítására – mind biogén, mind nem biogén alapanyagok felhasználásával. A jelenleg elérhető SAF biogén maradványokból készül, és a hagyományos kerozinnal összehasonlítva körülbelül 80%-kal csökkenti a szén-dioxid lábnyomot.
A Lufthansa Csoport elkötelezetten kutatja, teszteli az a SAF technológiákat, amilyen az elektrolízisre épülő Power-to-Liquid (PtL) vagy a napenergiát felhasználó Sun-to-Liquid (StL) technológia. Az OTP Travel hosszú távú elköteleződése a fenntartható utaztatás iránt a mindennapi működésében is megmutatkozik.
Olyan szállodákkal és szolgáltatókkal dolgoznak együtt, amelyek környezetbarát gyakorlatokat alkalmaznak, mint például az energiatakarékos technológiák használata, a hulladékcsökkentési programok és a helyi, organikus élelmiszerek kínálata, vagy légitársaságok esetében az újrahasznosított üzemanyagok alkalmazása. 2023-ban az OTP Travel megszerezte a nemzetközi Travelife Partner minősítést – elsőként és egyedüli magyarországi székhelyű utazási irodaként, amely több mint száz szigorú kritériumnak való megfelelést igényelt. Utasai egyre több olyan programon vehetnek részt, amelyek a természetes környezet megóvására, a helyi hagyományok tiszteletben tartására, a helyi közösségek támogatására fókuszálnak.
Például Kolumbiában és Tanzániában fát ültetnek az utazók, Vietnámban egy helyi falu közösségével tölthetnek egy napot, az amazonasi esőerdőben pedig egy helyi őslakosok által működtetett lodge-ban lakva ismerhetik meg az esőerdő mélyének titkait. Molnár Judit, az OTP Travel és Karsten Zang a Lufthansa Csoport magyarországi ügyvezetője egyetértenek abban, hogy ez az együttműködés példát mutat és ösztönözhet más vállalatokat is a fenntartható megoldások alkalmazására.
„Természetesnek vettük, hogy csatlakoztunk a kezdeményezéséhez, és arra biztatjuk partnereinket, hogy kövessék példánkat”
– nyilatkozta Molnár Judit.
„A globális közlekedés CO2 kibocsátásának 12%-áért felel a repülés, a teljes globális CO2 kibocsátásban pedig 2-2,5% százalék ez az arány. Azt gondolom, hogy a kibocsátás mértéktől függetlenül minden szereplőnek kötelessége, hogy keresse az innovatív kibocsátás-csökkentési megoldásokat”
– tette hozzá Karsten Zang. Az 1984-ben alapított OTP Travel Kft. a magyar turisztikai piac vezető utazási irodája, az OTP Csoport tagja, teljes körű turisztikai szolgáltatásokat nyújt lakossági és vállalati ügyfelek részére, illetve szervez rendezvényeket. Elkötelezett a társadalmi és környezeti felelősségvállalás mellett, hazai utazási irodaként elsőként szerezte meg 2023-ban a Travelife partneri szintet. ISO 9001:2015 minőségbiztosítási tanúsítvánnyal rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >