Stratégiai partnerség a környezettudatos repülésért
Az OTP Travel és a Lufthansa Légitársaság megállapodást kötött fenntartható üzemanyag vásárlásáról. A hazai piacvezető utazásszolgáltató csatlakozott forgalmában Európa második legnagyobb légitársaság-csoportja által életre hívott fenntarthatósági programhoz, és ez alkalommal 1 millió forint értékben vásárolt fenntartható repülőgép (SAF- Sustainable Aviation Fuel) üzemanyagot. Ezzel hozzájárul a Lufthansa szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez, és megerősíti elkötelezettségét a környezettudatos utaztatás iránt.
A Lufthansa légitársaság és az OTP Travel stratégiai partnerekként közösen is tesznek a fenntartható, környezettudatos működésért. Az OTP Travel részt vesz a Lufthansa Csoport fenntartható üzemanyag (SAF) programjában. Az 1 millió forint értékű SAF a Frankfurt-Budapest útvonalon turista osztályon utazó 38 utas karbonlábnyomát redukálja zéró értékre az adott úton az utazás tekintetében. A Sustainable Aviation Fuel (SAF) minden olyan repülési üzemanyag gyűjtőfogalma, amely nem fosszilis alapanyagokból készül. Különböző eljárások léteznek a SAF előállítására – mind biogén, mind nem biogén alapanyagok felhasználásával. A jelenleg elérhető SAF biogén maradványokból készül, és a hagyományos kerozinnal összehasonlítva körülbelül 80%-kal csökkenti a szén-dioxid lábnyomot.
A Lufthansa Csoport elkötelezetten kutatja, teszteli az a SAF technológiákat, amilyen az elektrolízisre épülő Power-to-Liquid (PtL) vagy a napenergiát felhasználó Sun-to-Liquid (StL) technológia. Az OTP Travel hosszú távú elköteleződése a fenntartható utaztatás iránt a mindennapi működésében is megmutatkozik.
Olyan szállodákkal és szolgáltatókkal dolgoznak együtt, amelyek környezetbarát gyakorlatokat alkalmaznak, mint például az energiatakarékos technológiák használata, a hulladékcsökkentési programok és a helyi, organikus élelmiszerek kínálata, vagy légitársaságok esetében az újrahasznosított üzemanyagok alkalmazása. 2023-ban az OTP Travel megszerezte a nemzetközi Travelife Partner minősítést – elsőként és egyedüli magyarországi székhelyű utazási irodaként, amely több mint száz szigorú kritériumnak való megfelelést igényelt. Utasai egyre több olyan programon vehetnek részt, amelyek a természetes környezet megóvására, a helyi hagyományok tiszteletben tartására, a helyi közösségek támogatására fókuszálnak.
Például Kolumbiában és Tanzániában fát ültetnek az utazók, Vietnámban egy helyi falu közösségével tölthetnek egy napot, az amazonasi esőerdőben pedig egy helyi őslakosok által működtetett lodge-ban lakva ismerhetik meg az esőerdő mélyének titkait. Molnár Judit, az OTP Travel és Karsten Zang a Lufthansa Csoport magyarországi ügyvezetője egyetértenek abban, hogy ez az együttműködés példát mutat és ösztönözhet más vállalatokat is a fenntartható megoldások alkalmazására.
„Természetesnek vettük, hogy csatlakoztunk a kezdeményezéséhez, és arra biztatjuk partnereinket, hogy kövessék példánkat”
– nyilatkozta Molnár Judit.
„A globális közlekedés CO2 kibocsátásának 12%-áért felel a repülés, a teljes globális CO2 kibocsátásban pedig 2-2,5% százalék ez az arány. Azt gondolom, hogy a kibocsátás mértéktől függetlenül minden szereplőnek kötelessége, hogy keresse az innovatív kibocsátás-csökkentési megoldásokat”
– tette hozzá Karsten Zang. Az 1984-ben alapított OTP Travel Kft. a magyar turisztikai piac vezető utazási irodája, az OTP Csoport tagja, teljes körű turisztikai szolgáltatásokat nyújt lakossági és vállalati ügyfelek részére, illetve szervez rendezvényeket. Elkötelezett a társadalmi és környezeti felelősségvállalás mellett, hazai utazási irodaként elsőként szerezte meg 2023-ban a Travelife partneri szintet. ISO 9001:2015 minőségbiztosítási tanúsítvánnyal rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
Suppan Gergely: stabil növekedés indulhat a kiskereskedelmi szektorban
Az utóbbi hónap adata biztató abból a szempontból, hogy elindulhat…
Tovább olvasom >NGM: nyáron tovább nőtt a SZÉP-kártya népszerűsége
A 2024-es év eddigi eredményei is megerősítik, hogy a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Suppan Gergely: stabil növekedés indulhat a kiskereskedelmi szektorban
Az utóbbi hónap adata biztató abból a szempontból, hogy elindulhat…
Tovább olvasom >Heteken belül több milliárd euró támogatás nyílik meg a zöld beruházásba kezdő vállalatoknak
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >