Stratégiai megállapodást kötött a Magyar Turizmus Zrt. és a BFTK Nonprofit Kft.
Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BTFK) Nonprofit Kft. vezetői szerdán. A megállapodás szerint a két szervezet a jövőben együtt népszerűsíti Budapestet.
A megállapodás értelmében a szervezetek a jövőben minden olyan tevékenységet együtt, illetve összehangoltan végeznek, amely Budapest mint turisztikai célpont népszerűsítésére irányul.
Hiánypótló megállapodásról van szó, amellyel adósak voltunk a főváros turizmusának alakítása érdekében – mondta Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes az esemény szerdai sajtótájékoztatóján. Arról beszélt, hogy sokat fejlődött az utóbbi évben a turizmus Magyarországon és a fővárosban, különösen az egészség-, a gyógy- és a konferenciaturizmus, valamint a gasztronómia területén.
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: a két szervezet már hosszú évek óta együttműködik, a megállapodás konkrétabb irányokat szabhat a közös munkának, együtt jobb teljesítményre lesznek képesek.
Kiemelte: Budapest Magyarország első számú turisztikai célpontja, tavaly a külföldi vendégek 65 százaléka érkezett a fővárosba, a vendégéjszakák 58 százaléka valósul meg a fővárosban, és a szállásdíjbevételek 70 százaléka szintén Budapestről érkezik. Kiemelte: a vendégéjszakák száma a fővárosban dinamikusan növekszik 2010 óta, tavaly meghaladta a 8 milliót. Az együttműködés legfőbb célja a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása.
Tájékoztatása szerint a megállapodás többek között érinti Budapest marketingstratégiának újragondolását, szakmai programok, rendezvények, vásárok, workshopok, konferenciák közös szervezését, az online tartalmak egyeztetését, a kutatási programok közös kialakítását, közös sajtóutak és szakmai tanulmányutak szervezését Magyarországra, Budapestre.
Bán Teodóra, a BFTK Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: céljuk a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása, a turistaköltések generálása és fenntartható fejlesztése.
Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója kiemelte: ők is nyertesei a megállapodás megkötésének. „Nincs a világon még egy ilyen főváros, ahol ennyi működő történelmi fürdő lenne” – hangsúlyozta, hozzátéve: ezt ki is kell használni, mert egy olyan márkaelemről van szó, amelyet érdemes népszerűsíteni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >