Stratégiai megállapodást kötött a Magyar Turizmus Zrt. és a BFTK Nonprofit Kft.
Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BTFK) Nonprofit Kft. vezetői szerdán. A megállapodás szerint a két szervezet a jövőben együtt népszerűsíti Budapestet.
A megállapodás értelmében a szervezetek a jövőben minden olyan tevékenységet együtt, illetve összehangoltan végeznek, amely Budapest mint turisztikai célpont népszerűsítésére irányul.
Hiánypótló megállapodásról van szó, amellyel adósak voltunk a főváros turizmusának alakítása érdekében – mondta Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes az esemény szerdai sajtótájékoztatóján. Arról beszélt, hogy sokat fejlődött az utóbbi évben a turizmus Magyarországon és a fővárosban, különösen az egészség-, a gyógy- és a konferenciaturizmus, valamint a gasztronómia területén.
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: a két szervezet már hosszú évek óta együttműködik, a megállapodás konkrétabb irányokat szabhat a közös munkának, együtt jobb teljesítményre lesznek képesek.
Kiemelte: Budapest Magyarország első számú turisztikai célpontja, tavaly a külföldi vendégek 65 százaléka érkezett a fővárosba, a vendégéjszakák 58 százaléka valósul meg a fővárosban, és a szállásdíjbevételek 70 százaléka szintén Budapestről érkezik. Kiemelte: a vendégéjszakák száma a fővárosban dinamikusan növekszik 2010 óta, tavaly meghaladta a 8 milliót. Az együttműködés legfőbb célja a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása.
Tájékoztatása szerint a megállapodás többek között érinti Budapest marketingstratégiának újragondolását, szakmai programok, rendezvények, vásárok, workshopok, konferenciák közös szervezését, az online tartalmak egyeztetését, a kutatási programok közös kialakítását, közös sajtóutak és szakmai tanulmányutak szervezését Magyarországra, Budapestre.
Bán Teodóra, a BFTK Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: céljuk a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása, a turistaköltések generálása és fenntartható fejlesztése.
Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója kiemelte: ők is nyertesei a megállapodás megkötésének. „Nincs a világon még egy ilyen főváros, ahol ennyi működő történelmi fürdő lenne” – hangsúlyozta, hozzátéve: ezt ki is kell használni, mert egy olyan márkaelemről van szó, amelyet érdemes népszerűsíteni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >