Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett strukturális átalakulás, azaz a választék, az árazás és az akciók országos szintű harmonizálása. 2024 év végére több, jelentős összegű beruházással sikerült elérni, hogy kereskedelmi szempontból egységesebb, összehangoltabb folyamatokkal, informatikai és információs háttérrel működjünk. 2025-ben tovább haladunk ezen az úton: céljaink között szerepel az ellátási láncunk felülvizsgálata és racionalizálása.

Jeszenszki Lívia
ügyvezető
Reál Hungária
A meglehetősen nehéz makrogazdasági környezet ellenére 2024-ben is jelentős összeget fordítottak a tulajdonosaink beruházásokra: a biatorbágyi logisztikai központunkban és a zalaegerszegi C+C áruházunkban új hűtött és fagyasztott raktárakat alakítottunk ki, Nyíregyházán pedig bővítettük a kapacitásainkat. Ezekkel a beruházásokkal fokozatosan haladunk az egyik legfontosabb célkitűzésünk megvalósítása felé: szeretnénk elérni, hogy a partnereinket az általuk tartott választék jelentős részével megfelelő minőségben ki tudjuk szolgálni. Az év végén fontos átalakítás volt a saját üzemeltetésű egységeink zöldség-gyümölcs ellátásának központosítása.
A fenntarthatóság jegyében jelentős napelemes beruházásokat valósítottunk meg, az év folyamán napelemet kapott többek között a pécsi C+C Áruházunk, a biatorbágyi Logisztikai Központ és Iroda, a zalaegerszegi C+C Áruházunk is.
A korábbi években kirajzolódó tendenciák alapján 2024-re is prognosztizálható volt a kiskereskedelmi egységek számának további mérséklődése, ami szoros összefüggésben áll a makrogazdasági környezet és a fogyasztói magatartás változásaival is. Az elmúlt 3 évben sok partnerünk döntött úgy, hogy bezárja a boltját: ennek egyik oka az, hogy a tulajdonosok kiöregszenek, és az utódok számára nem vonzó a kiskereskedelemben dolgozni, másik oka pedig egyértelműen gazdasági jellegű: az elmúlt 3 év nagyon változékony gazdasági környezetet hozott, ami egyértelműen nem a kisboltokat segítette. Sokan nem tudták kigazdálkodni a magasabb áram- és gázdíjakat, és nem volt forrásuk energiahatékonysági beruházásokra, többen az emelkedő bérköltségekkel nem tudtak lépést tartani úgy, hogy a béremelés mellett még kevéske nyereségük is maradjon. De voltak olyanok is – elsősorban a szezonális boltok esetében –, akik egyszerűen megunták, hogy évről évre egyre nehezebb munkaerőt találni, és ha találnak is a szezon kezdetén, ritka, hogy valaki a szezon végéig marad, ami miatt állandó küzdelem és bizonytalanság az új dolgozókat megtalálni, betanítani és megtartani. Több településen okozott problémát a boltosainknak, hogy a közelben lévő nagy gyártócég csökkentette a gyártó kapacitásait a nemzetközi piacokon tapasztalható visszaesés miatt, ezért elbocsájtotta a dolgozók egy részét, akik családjai ettől kezdve csak kevesebbért tudtak vásárolni a helyi boltokban.
Fontosnak tartjuk, hogy többféle módon is támogassuk a franchise-üzleteinket: 2024-ben ennek a hosszú távú fejlesztési szemléletnek új lendületet adott az Az Év Reál Franchise-partnere pályázat elindítása, melynek célja a kiemelkedő teljesítményt nyújtó partnereink elismerése. A díjazott üzletek olyan működési színvonalat képviselnek, amely példaként szolgálhat a hálózat többi tagja számára is.
Folyamatosan törekszünk az egységek arculatának korszerűsítésére is, mind külső, mind belső megjelenés tekintetében.

Fontosnak tartjuk, hogy többféle módon is támogassuk a franchise-üzleteinket, és folyamatosan törekszünk az egységek arculatának korszerűsítésére is mind külső, mind belső megjelenés tekintetében
Közösségi jelenlét és társadalmi felelősségvállalás
Hazai láncként kiemelt értéket képvisel a helyi közösségekkel való aktív kapcsolatépítés is és a települések társadalmi kohéziójának erősítése. Franchise-partnereinkkel együttműködésben hosszú távon elköteleződtünk olyan rendezvények mellett, mint például a Keszi Félmaraton vagy a Futafok futóverseny. Emellett franchise-partnereink aktívan támogatják a helyi intézményeket és kezdeményezéseket. Az óvodáktól az ifjúsági vagy nyugdíjas klubokon át a polgárőrségig számos területen segítik a települések életét – Ozorától Karancslapujtőig –, valódi értéket teremtve ezzel a helyi közösségek számára.

Franchise partnereinkkel aktívan támogatjuk a helyi sporteseményeket, intézményeket és kezdeményezéseket
Digitális megújulás
Az év elején új digitális platformot indítottunk el: a vállalat hivatalos TikTok-oldala három világosan meghatározott alapelv – szórakoztatás, edukáció és inspiráció – mentén épül fel. A cél nem csupán a márkaismertség növelése, hanem a Z-generációhoz való hiteles és aktív kapcsolódás is.
A digitális fejlesztések sorában másik mérföldkőként valósult meg a Reál APP+ törzsvásárlói alkalmazás lefejlesztése, amely terveink szerint 2025 második félévétől egy átfogó, országos törzsvásárlói rendszerré fog válni. A Reál APP+ újszerűsége abban rejlik, hogy rugalmasan alkalmazkodik a franchise-hálózat szerkezeti és technológiai sokszínűségéhez, így az üzlettípustól függetlenül minden partnerünk számára elérhető és integrálható. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Sweet Palermo® – a tökéletes paprika nyomában
A Sweet Palermo® paprikák története nem csupán egy sikeres fajtanemesítésé,…
Tovább olvasom >