STR: a turizmus nem sok esélyt kap, hogy a covid után talpra álljon
A hazánkba 2020 márciusában begyűrűző Covid járvány, az újranyitás következtében, egyre kevésbé nevezhető utazási döntést befolyásoló tényezőnek. De jön az új mumus – fogalmaz a Portfolio, az egyik legnagyobb globális turisztikai piaci adatelemző cég (STR) adatai alapján.

A covid már nem befolyásolja utazási kedvünket
Mint kiderült, a járványügyi helyzettel összefüggésben álló hátráltató tényezők – bezárások, fertőzéstől való félelem, maszkhasználat stb. – globálisan már csak a 4-5. helyet foglalják el, ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen indokból törlik a vendégek a már lefoglalt utazásaikat, vagy éppen miért nem terveznek a következő egy évben utazást. Míg 2021 februárjában a megkérdezettek 68%-a tartotta hátráltató tényezőnek a járványhelyzetet a saját utazási döntései meghozatalában, ez az arány 2021 év végére 26%-ra, 2022 júliusára már mindössze 16%-ra esett vissza.
Az elmúlt hónapok gazdasági eseményeinek, – az infláció emelkedése, benzinár-változás, nyersanyagárak, energia- és rezsiköltségek emelkedése, légiforgalmi sztrájkok stb. -, következményei jelenleg a legmeghatározóbb utazást befolyásoló tényezők, ezen belül is az olyan főbb elemek tartoznak ebbe a körbe, mint a szállás, vendéglátás és szabadidős szolgáltatások folyamatosan emelkedő költségei. Ezt követik az utazás, repülőjáratok törlésével vagy lemondásával kapcsolatos félelmek, majd a háztartásban felmerülő egyre növekvő kiadások – rezsi, élelmiszer, üzemanyag. Mindezek és a járványhelyzet alakulása mellett befolyásoló tényezők még a személyes pénzügyi helyzetünk, a gazdasági instabilitástól való félelem, valamint az orosz-ukrán háború alakulásával kapcsolatos aggodalmak.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >Visit Hungary: világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar vidéket
Világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar…
Tovább olvasom >Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az MKIK
Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK)…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >