STR: a turizmus nem sok esélyt kap, hogy a covid után talpra álljon
A hazánkba 2020 márciusában begyűrűző Covid járvány, az újranyitás következtében, egyre kevésbé nevezhető utazási döntést befolyásoló tényezőnek. De jön az új mumus – fogalmaz a Portfolio, az egyik legnagyobb globális turisztikai piaci adatelemző cég (STR) adatai alapján.
Mint kiderült, a járványügyi helyzettel összefüggésben álló hátráltató tényezők – bezárások, fertőzéstől való félelem, maszkhasználat stb. – globálisan már csak a 4-5. helyet foglalják el, ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen indokból törlik a vendégek a már lefoglalt utazásaikat, vagy éppen miért nem terveznek a következő egy évben utazást. Míg 2021 februárjában a megkérdezettek 68%-a tartotta hátráltató tényezőnek a járványhelyzetet a saját utazási döntései meghozatalában, ez az arány 2021 év végére 26%-ra, 2022 júliusára már mindössze 16%-ra esett vissza.
Az elmúlt hónapok gazdasági eseményeinek, – az infláció emelkedése, benzinár-változás, nyersanyagárak, energia- és rezsiköltségek emelkedése, légiforgalmi sztrájkok stb. -, következményei jelenleg a legmeghatározóbb utazást befolyásoló tényezők, ezen belül is az olyan főbb elemek tartoznak ebbe a körbe, mint a szállás, vendéglátás és szabadidős szolgáltatások folyamatosan emelkedő költségei. Ezt követik az utazás, repülőjáratok törlésével vagy lemondásával kapcsolatos félelmek, majd a háztartásban felmerülő egyre növekvő kiadások – rezsi, élelmiszer, üzemanyag. Mindezek és a járványhelyzet alakulása mellett befolyásoló tényezők még a személyes pénzügyi helyzetünk, a gazdasági instabilitástól való félelem, valamint az orosz-ukrán háború alakulásával kapcsolatos aggodalmak.
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >NGM: szeptemberben 1,5 millió vendég pihent hazánkban, tovább nőtt a turizmus teljesítménye
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >