STR: a turizmus nem sok esélyt kap, hogy a covid után talpra álljon
A hazánkba 2020 márciusában begyűrűző Covid járvány, az újranyitás következtében, egyre kevésbé nevezhető utazási döntést befolyásoló tényezőnek. De jön az új mumus – fogalmaz a Portfolio, az egyik legnagyobb globális turisztikai piaci adatelemző cég (STR) adatai alapján.

A covid már nem befolyásolja utazási kedvünket
Mint kiderült, a járványügyi helyzettel összefüggésben álló hátráltató tényezők – bezárások, fertőzéstől való félelem, maszkhasználat stb. – globálisan már csak a 4-5. helyet foglalják el, ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen indokból törlik a vendégek a már lefoglalt utazásaikat, vagy éppen miért nem terveznek a következő egy évben utazást. Míg 2021 februárjában a megkérdezettek 68%-a tartotta hátráltató tényezőnek a járványhelyzetet a saját utazási döntései meghozatalában, ez az arány 2021 év végére 26%-ra, 2022 júliusára már mindössze 16%-ra esett vissza.
Az elmúlt hónapok gazdasági eseményeinek, – az infláció emelkedése, benzinár-változás, nyersanyagárak, energia- és rezsiköltségek emelkedése, légiforgalmi sztrájkok stb. -, következményei jelenleg a legmeghatározóbb utazást befolyásoló tényezők, ezen belül is az olyan főbb elemek tartoznak ebbe a körbe, mint a szállás, vendéglátás és szabadidős szolgáltatások folyamatosan emelkedő költségei. Ezt követik az utazás, repülőjáratok törlésével vagy lemondásával kapcsolatos félelmek, majd a háztartásban felmerülő egyre növekvő kiadások – rezsi, élelmiszer, üzemanyag. Mindezek és a járványhelyzet alakulása mellett befolyásoló tényezők még a személyes pénzügyi helyzetünk, a gazdasági instabilitástól való félelem, valamint az orosz-ukrán háború alakulásával kapcsolatos aggodalmak.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális kincsesbánya a műemlékek szerelmeseinek – elindult az e-orokseg.hu
Soha nem volt még ilyen látványos és közérthető módon elérhető…
Tovább olvasom >Továbbra is erős pályán a magyar turizmus
2025 februárjában a turizmus ismételten erőteljes növekedést mutatott: a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >