STR: a turizmus nem sok esélyt kap, hogy a covid után talpra álljon
A hazánkba 2020 márciusában begyűrűző Covid járvány, az újranyitás következtében, egyre kevésbé nevezhető utazási döntést befolyásoló tényezőnek. De jön az új mumus – fogalmaz a Portfolio, az egyik legnagyobb globális turisztikai piaci adatelemző cég (STR) adatai alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-19-22.47.42.png)
A covid már nem befolyásolja utazási kedvünket
Mint kiderült, a járványügyi helyzettel összefüggésben álló hátráltató tényezők – bezárások, fertőzéstől való félelem, maszkhasználat stb. – globálisan már csak a 4-5. helyet foglalják el, ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen indokból törlik a vendégek a már lefoglalt utazásaikat, vagy éppen miért nem terveznek a következő egy évben utazást. Míg 2021 februárjában a megkérdezettek 68%-a tartotta hátráltató tényezőnek a járványhelyzetet a saját utazási döntései meghozatalában, ez az arány 2021 év végére 26%-ra, 2022 júliusára már mindössze 16%-ra esett vissza.
Az elmúlt hónapok gazdasági eseményeinek, – az infláció emelkedése, benzinár-változás, nyersanyagárak, energia- és rezsiköltségek emelkedése, légiforgalmi sztrájkok stb. -, következményei jelenleg a legmeghatározóbb utazást befolyásoló tényezők, ezen belül is az olyan főbb elemek tartoznak ebbe a körbe, mint a szállás, vendéglátás és szabadidős szolgáltatások folyamatosan emelkedő költségei. Ezt követik az utazás, repülőjáratok törlésével vagy lemondásával kapcsolatos félelmek, majd a háztartásban felmerülő egyre növekvő kiadások – rezsi, élelmiszer, üzemanyag. Mindezek és a járványhelyzet alakulása mellett befolyásoló tényezők még a személyes pénzügyi helyzetünk, a gazdasági instabilitástól való félelem, valamint az orosz-ukrán háború alakulásával kapcsolatos aggodalmak.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >