Stílusosak maradtak a franciák a világjárványban
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A Shop! kollégák osztották meg a „The Retail World 2020” legfrissebb számát, amiből most a francia ötleteket mutatjuk meg.
A Világkereskedelmi Kongresszus (by Ascential) kiadványa a válsághelyzetben való kereskedelemmel foglalkozik a pandémia és az újranyitások kapcsán. Az Alix Partners vezetői Franciaországban szerzett tapasztalataikról számoltak be.
Összerázódnak a közösségek
A friss zöldség-gyümölcs kereslet a hazai termelőkre és termékekre irányította a lakosság figyelmét Franciaországban. Olyan új platformokat hoztak létre, mint például a dansnosregions.fr (a mi régióink), ahol a helyi gazdálkodók és a fogyasztók közvetlenül össze tudnak kapcsolódni. A munkaerőhiány miatt sok városi ment le vidékre és segített be a farmokon és a disztribúcióban. A kereskedelem is bekapcsolódott, a Carrefour például előre összeállított, legszükségesebb termékeket tartalmazó dobozokat kínált online rendelésre, házhoz szállítással. A Franprix élelmiszer bolt hálózat pedig a Decathlonnal fogott össze és súlyzókat, jóga matracot és Pilates márkatermékeket árusított üzleteiben.
Otthonfőzés, franciásan
Az otthonragadt, szívüknek olyan kedves éttermeket, kávézókat mellőzni kényszerülő franciák a konyhába és a főzésbe menekültek. Segítségükre siettek Párizs, Lyon és Marseille legmenőbb éttermei, kiszállított mesterfogásokkal, amik felmelegítve is megőrzik éttermi minőségüket. Ugyanők összeállított és otthon könnyen befejezhető, így a frissen elkészítés örömével tálalható, előkészített ételek rendelését is lehetővé tették. Alain Ducasse sztár séf 15 féle főzésre kész menüsort állított össze, mind desszertet is tartalmaz, és a „Ducasse chez moi” (Ducasse nálam) oldalon rendelhető meg és brandingelt kerékpáros futár szállítja házhoz.
Gondoskodjunk a gondoskodókról
Már a vészhelyzet első napjaiban kezdeményezően léptek fel a francia luxusmárkák, többen gyártókapacitásukat kézfertőtlenítő, maszk és kesztyű gyártására alakították át. Bár a divatipar maga is nagy kihívásokkal küszködik, több dizájner és luxus márka együttműködésével árveréseket tartottak az egészségügyi dolgozók javára. A #ProtegeTonSoignant (óvd a rólad gondoskodót) aukción több, mint 80 márka, köztük a Celine, Luis Vuitton, Chanel, Prada, Dior, Lavin, ajánlott fel egyedi vagy híres darabokat. A bevételt védőfelszerelésekre és gyógyászati eszközökre költötték.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Walmart virtuális tábor és autósmozi
Az USA piacvezető kiskereskedője online nyári táborozásra hívja a vírushelyzet…
Tovább olvasom >Könnyített otthonfőzés dobozból
Az otthoni ételkészítés, így az egyszerűsített főzés is reneszánszát éli…
Tovább olvasom >Séftipp-mix IV.
Bezártság idején jobban kiélheti hobbiját az otthon főzőcskéző önjelölt szakács.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >