Könnyített otthonfőzés dobozból
Az otthoni ételkészítés, így az egyszerűsített főzés is reneszánszát éli az USA-ban a koronavírus miatt. Az előkészített, kiporciózott alapanyagok a recepttel együtt egy dobozban összekészítve várják a vásárlókat az élelmiszerüzletek polcain.
Konyhatündérek kis rásegítéssel
A „meal kit” egy igazi amerikai fogalom és kb 10 éve indult hódító útjára . Így nevezik az összekészített, kiadagolt, olykor előfőzött összetevőket is tartalmazó dobozokat, amelyek otthoni megfőzésével igazi, házias vagy éttermi vagy tájjellegű fogás készíthető. A „jót főztem” élményét adja, profi háttérrel, a siker garanciájával, hiszen részletes receptet is tartalmaznak a dobozok. Nagy előnye még, hogy a bevásárlást nagyban megkönnyíti ez a termék, hiszen egyben egy komplett menü összes hozzávalóját egy mozdulattal a kosárba lehet helyezni, így jelentős idő és energia takarítható meg.
Az USA élelmiszer kiskereskedelemben önálló termékként szerepelnek ezek az összeállítások, több nagy márka – Blue Apron, Sun Basket, Gobble, Home Chef, HelloFresh stb – által, változatos ízvilággal előkészített csirkés, halas, keleties, Hálaadás napi, fogyókúrás és még számtalan változatban. Ugyanakkor az üzletláncok csak náluk elérhető, saját márkás összeállításokat is kínálnak választékukban. Hogy csak a legnagyobbakat említsük a Walmart, Kroger, Albertson, Giant Food, de még az Amazon is rendelkezik privátcimkés meal kit szortimenttel. A fent említett gyártók márkatermékeik mellett a sajátmárkás cikkeket is előállítják és saját maguk is kiszállítanak, közvetlen a háztartásokba is.
A koronavírus-járvány hatására a „meal kit” forgalom ugrásszerűen megnövekedett, egyesek dupla, mások háromszoros forgalmi számokról beszélnek a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Több gyártó ezért gyors infrastruktúra bővítésre kényszerült, így kapóra jöttek például az eddig repülőtársaságok ételrendeléseit készítők, áprilistól megrendelés nélkül maradt üzemeinek kibérlése is.
Kedvenc éttermi fogások a saját konyhából
Az éttermi láncok is részt kérnek a világjárvány hatására megnőtt keresletből és ők is összerakták előkészített dobozaikat, amelyekből a vevők saját konyhájukban varázsolhatnak vendéglátóhelyi étkezést idéző finomságokat. Például a csirke alapú ételeket kínáló Chick-fil-A lánc drive-through ablakain keresztül és házhozszállítással is elérhetővé tette néhány kedvenc menüjét „meal kit” összeállításban. A Denny’s klasszikus amerikai reggelizőlánc pedig palacsintás, szendvicses menüjét kínálja ebben a formában.
Más vendéglő láncok – Panera, Subway – kieső bevételeik pótlását magas minőségű, éttermet idéző ételek elkészítését lehetővé tevő, élelmiszer és frissáru rendelések fogadásával és kiszállításával pótolják.
Az Észak-Amerikában ilyen népszerű és dinamikusan növekvő kategória máshol kevéssé ismert, még nem vetette meg a lábát. Kérdés, hogy a koronavírus-járvány globalizációs hatásai közt helyet kap-e a „meal kit” kultúra elterjedése és meggyökerezése.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeriparban is a biztonság az első
Az egészség védelme, az élelmiszerbiztonság, a tisztességes élelmiszer-kereskedelem régóta központi…
Tovább olvasom >Csomagolási innováció vakok és gyengénlátók számára
Egy új technológiának köszönhetően könnyebbé válik a vásárlás a vakok…
Tovább olvasom >A Walmart befektet a DroneUp cégbe
A Walmart stratégiai beruházást hajt végre a DroneUp cégben, miután…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >