StarStore – Év Kereskedője: A verseny és a nyertesek
A Trade magazin ismét versenyezni hívta a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat. A rangos verseny díjátadására a Business Days konferencia gálavacsoráján került sor.
A StarStore – Év Kereskedője versenyen olyan üzletek indultak, ahol a dizájn az értékesítési koncepciónak leginkább megfelelő, a külső és belső bolti megjelenés a célcsoport igényeivel harmonizál, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás, és mindez visszaköszön a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, lehetőséget kapott minden működő kategória, az élelmiszerbolttól a könyvesbolton át, a nemzeti dohányboltokig épp úgy, mint a patikák, gyártói márkaboltok és idéntől a vendéglátóipari egységek is. Nevezhettek tulajdonosok vagy bérlők, építészek, dizájnerek, kivitelezők, közösen vagy önállóan. Az előző évek értékesítési pontok versenye idén kiegészült az üzletláncok megmérettetésével is, azonos kategóriákban.
Idén is közel harminc pályázatot bírált el a neves szakmai zsűri, de volt lehetőségük a vásárlóknak is kiemelni kedvencüket egy közönségdíjjal, sőt idén a Wanzl Magyarország különdíj-felajánlóként szintén kiemelt egy pályázót a nevezők közül.
Mind az üzletek, mind az üzletláncok versenyében születtek abszolút nyertesek, akik a legtöbb pontot kapták a zsűritől, sőt, pontazonossággal többen is osztoztak a díjon.
A StarStore – Év Kereskedője verseny pályázói közül a legjobb értékeléssel végzett értékesítési pontok képviselője átvehette a Store of the Year 2021 díjat, míg az üzletláncok közül a legeredményesebbek a Retailer of the Year, vagyis az Év kiskereskedője 2021 címet is.
A július 31-ig benyújtott pályázatokat elbíráló zsűriben helyet foglalt dr. Mandel Katalin, a Franchise Szövetség főtitkára, Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Csiby Ágnes, a POPAI Magyarország Egyesület elnöke, dr. Németh Péter egyetemi adjunktus, és a the CoRe lab vezetője, Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezetője, Havasiné Kátai Ildikó, a Trade Marketing Klub alapítótagja, Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Hovánszky László, a Lánchíd Klub elnöke, Török Bálint, a Wanzl üzletág-igazgatója és Hermann Zsuzsanna, a versenyt kiíró Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
Az eredményhirdetésre 2021. szeptember 23-án, a konferencia gálavacsoráján került sor. A díjátadón a nevezések mindegyikét képes bemutatón ismertették a szervezők, majd a kategóriák nyertesei átvették az okleveleket és a kiemelkedő teljesítményt szimbolizáló hollóházi porcelán csillagokat és bevásárlókocsikat.//
StarStore – Év Kereskedője 2021 nyertesei:
AZ ÉV BEVÁSÁRLÓKÖZPONTJA 2021
Tesco – Kecskemét, Talfája köz – Tesco-Globál Áruházak
„Az áruház összképe mindig igazodik a vásárlói és piaci trendekhez. Folyamatos innovációval és megújulással, mint például, az online bevásárlás és az eladótér optimalizálása, a választék folyamatos felülvizsgálata mind-mind ahhoz járulnak hozzá, hogy vásárlóik számára egy kényelmes és barátságos bevásárlóhellyé váljanak.” //
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETE 2021
LIDL Budapest, Görgey úti üzlet – LIDL Magyarország
„A Görgey Artúr utcai üzlet 2020. szeptember 24-én nyílt meg, ahova naponta átlagosan közel 3000, havonta pedig több mint 85 ezer vásárló tér be. A 8 kasszával ellátott, 1378 m²-es eladótér egyik gyöngyszeme a 60 m²-es zöldség- és gyümölcspult, amely átlagosan közel 140-féle terméknek ad helyet. Cél, hogy mindig ellenőrzött, szezonális termékeket kínáljanak.” //
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETE 2021
Plusmarket orosházi üzlete – Dél-100
„Az orosházi üzlettel kívánták bemutatni a franchise-partnerek számára is alkalmazható egyedülálló, mégis sztenderd elemeket tartalmazó új bolttípust, amit a 21. századi vásárlói igények kielégítésének megfelelve fejlesztettek. A modellüzlet a fogyasztók széles körének részéről visszaigazolást nyert, és relevanciája van a magyar piacon.” //
AZ ÉV KISMÉRETŰ ÜZLETE 2021
Fornetti – egri buszpályaudvar– Fornetti
„2021 tavaszán a Fornetti fejlesztésnek köszönhetően egy új üzletet hoztak létre, Szerencsi Péter családi vállalkozó üzemeltetésével Egerben, a buszpályaudvar szomszédságában. Az üzlet átalakulása a képen is láthatóan, magáért beszél.” //
AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETE 2021
Pek-Snack – győri Kisfaludy utcai üzlete– Pek-Snack
„A győri Kisfaludy utcai üzlet az elsők között mutatta meg a cég új arculatát, miközben a vásárlóknak nyújtott szolgáltatásuk továbbra is magas minőséget jelent. Egy friss, modern, szerethető új arculattal jelentek meg a piacon, amely az üzlethálózat többi egységén folyamatosan jelenik meg.” //
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE 2021
Budaörsi Auchan – Auchan Magyarország
„Az Auchan Budaörs folyamatosan törekszik a vásárlói igények kielégítésére és a megújulásra. 2020-ban, a pandémia ideje alatt is fejlesztették kereskedelmüket, például élelmiszer szezonális zónát alakítottak ki a Bisztro bejárat melletti területen. 2021-ben megnövelték a cukrászati hűtő kihelyezését a választék teljesebb bemutatása, elérhetősége céljából, és már cukormentes és szénhidrátcsökkentett termékek is nagy választékban kaphatók. Létrehozták továbbá a Culture Zone területet, amely a könyv-, kreatív rész és játékosztály ölelésében helyezkedik el.” //
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE 2021
INTERSPAR dunaújvárosi áruháza – SPAR Magyarország
„A Dunaújváros Béke körút 2. szám alatti INTERSPAR hipermarket áruházat közel 1,8 milliárd forintból újította meg a SPAR Magyarország, a tavaly újranyitott üzlet eladóterének egészét modernizálták. Ezt az egyre dinamikusabban növekvő helyi és regionális vásárlóerő és a változó vevői igényeknek történő megfelelés indokolta.” //
AZ ÉV ONLINE ÜZLETE 2021
Shop.lindt.hu – Lindt&Sprüngli (CEE) s.r.o. Magyarországi Fióktelepe
„A gyorsan változó fogyasztói trendekre, a vidéki márkabolt nyitására vonatkozó fogyasztói igényekre, illetve a világban kialakult helyzetre reagálva 2020 májusában elindították a Lindt Magyarország hivatalos online üzletét. A Shopify alapú webshopban kezdetben csak „Click & Collect” átvételi opciót nyújtották vásárlóinknak a márkaboltjaink bevonásával, azonban 2020 szeptemberétől országos házhozszállításba kezdtek.” //
AZ ÉV POP-UP ÜZLETE 2021
Fornetti Foodtruck – Fornetti
„A fesztiválokon és rendezvényeken való gördülékenyebb, kompaktabb mégis modernebb megjelenést biztosít a Fornetti vadonatúj food truckja, amelyet egyedi, modern design, modern forma jellemez.” //
AZ ÉV SHOP-IN-SHOP ÜZLETE 2021
Fornetti – tahitótfalui COOP – Fornetti
„Egy modern, jól átlátható és könnyen használható pékfal kialakítása volt a cél a pékáruforgalom növelése érdekében. A modern kihelyezés, fiókos rendszer és egyedi világítás minőségi irányzatot ad a megjelenésnek.” //
AZ ÉV NON-FOOD SZAKÜZLETE 2021
BENU – budapesti Újbuda Center Gyógyszertára– BENU Magyarország
„2019-ben a BENU megújította gyógyszertár-koncepcióját, amelyet Európában elsőként a budapesti Shopmarkban mutatott be. Ez az új dizájn a korábbi BENU-koncepció újragondolása, frissítése, amely maximálisan alkalmazkodik a modern gyógyszertárakkal szemben támasztott elvárásokhoz. Az Újbuda Center BENU Gyógyszertár egy átfogó modernizációs fejlesztés során 2020 áprilisa folyamán közel három hét alatt kívül-belül szinte teljesen megújult. ” //
AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETE 2021
Budapesti Buda Gourmet Market by Príma – CBA-Grand Gourmet
„Áruházukban megtalálhatóak a magas minőséget képviselő gourmet termékek kínálata, valamint a hungarikum termékekből sincs hiány, hiszen az üzletük filozófiája, hogy a hazai termékek legjava minél több helyet kapjon a polcokon. A modern táplálkozás hívei is megtalálhatják a számításukat, hiszen igen bőséges bio- és reform, vegán árukínálattal találkozhatnak.” //
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETE 2021
Budapesti Príma Corvin Plaza – Városház Centrál
„Áruházuk húsválasztéka kiemelkedő, kínálatukban megtalálható marha-, sertés-, mangalica-, baromfihús, tanyasi baromfihús, édesvízi és tengeri hal, valamint az ínyenceknek különleges steakhúsválaszték is a rendelkezésre áll. Marha-, baromfi- és sertéshúskínálatuk kizárólag magyar hústermelőktől származik. Zöldség- és gyümölcsválasztékuk is átlagon felüli, nagy százalékban magyar termesztők termékei sorakoznak polcaikon. A vásárlók igényeihez igazodó, egyedülállóan széles borválasztékot kínálnak, hogy mindenki találhasson kedvére valót.” //
2021. évi verseny Különdíj felajánlója a WANZL Magyarország
AZ ÉV WANZL-KÜLÖNDÍJAS ÜZLETE 2021
Manna ABC – Budapest AGORA – Mázsa Agora
ÜZLETLÁNCOK NYERTESEI:
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETLÁNCA 2021: LIDL Magyarország
A Lidl Magyarország 2004-es piacra lépése óta dinamikusan növekszik, és mára nemcsak a diszkont szegmens, hanem a teljes kiskereskedelmi szektor piacvezetőjévé vált forgalmát tekintve. Jelenleg 187 áruházzal, 3 logisztikai központtal rendelkezik, és folyamatban van a negyedik, ecseri logisztikai központ építése is. Sikere széles, minőségi, jó ár-érték aránnyal rendelkező termékkínálatán, kiváló munkavállalóin és hazai beszállítóin alapul, melyeknek köszönhetően a vásárlók körében nagy népszerűségre tett szert a Lidl. //
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETLÁNCA 2021: dm
A járványhelyzet különleges próbája volt a vállalati kultúrának. Ebben a nehéz helyzetben is sikerült bizonyítaniuk, hogy értékeik, felelősségvállalás iránti elköteleződésük és azok gyakorlati alkalmazása biztos alapot ad a legnehezebb helyzetekben is. Hosszú távú stratégiájukat követték ebben a gyorsan változó időszakban is, miközben rugalmasan alkalmazkodtak a körülményekhez. //
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETLÁNCA 2021: Auchan Magyarország
Az Auchan Magyarország 1998-ban nyitotta meg első hazai üzletét Budaörsön. Mára 24 áruházában és az országosan elérhető online rendelésével évente 42 millió vásárlást bonyolít le, és közel 7000 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat folyamatosan törekszik a minőségre és kínálatában hangsúlyosan vannak jelen az elérhető árú helyi termékek, amelyekkel a magyar gazdák megélhetését is támogatja. //
AZ ÉV NON-FOOD SZAKÜZLETLÁNCA 2021: BENU Magyarország
A BENU Magyarország legnagyobb gyógyszertárhálózata. A cég több mint 20 éves sikeres szakmai múltra tekint vissza a gyógyszer-kiskereskedelmi piacon, és 2020-ra a BENU Gyógyszertárak már több mint 350 helyen érhetők el országszerte. Közel 150 partnerük döntött úgy, hogy felújítja a gyógyszertárát a BENU-koncepció szerint. //
AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETLÁNCA 2021: SPAR Magyarország
A SPAR Magyarország idén 30 éve van jelen Magyarországon, és három évtizede a magyar gazdaság, a magyar kiskereskedelem meghatározó szereplője. Hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatójaként több mint 14 ezer embernek biztosít munkát, és sokféleképpen nyújt segítséget az itthon működő családi vállalkozásoknak, termelőknek és gazdáknak. A SPAR a 2020-ban is kimagasló teljesítményt nyújtott. A forgalom az előző évhez képest 8,7%-kal, 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek számát is bővítette. //
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETLÁNCA 2021: Tesco-Global Áruházak
25 éve nyitották az első hipermarketjüket Magyarországon, ami nemcsak nekik volt az első, de a régió első szabadon látogatható hipermarkete volt. 25 éve töretlen az elköteleződésünk Magyarország iránt, miközben tudják, hogy kiskereskedelmi vállalatként fontos szerepük van a termékkínálatuk és működésük által generált fenntarthatósági kihívások kezelésében. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >