StarStore – Év Kereskedője 2023: Átadtuk a díjakat
A Trade magazin idén már 9. alkalommal hívta versenyezni a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat. A rangos verseny díjátadására a szakma legnagyobb konferenciájának, a Business Daysnek gálavacsoráján került sor.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
A StarStore – Év Kereskedője versenyen olyan üzletek indultak, ahol az értékesítési koncepciónak leginkább megfelelő a dizájn, a célcsoport igényeivel harmonizál a külső és belső bolti megjelenés, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás, és mindez visszaköszön a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, lehetőséget kapott minden működő kategória, az élelmiszerbolttól a könyvesbolton át a nemzeti dohányboltokig éppúgy, mint a patikák, gyártói márkaboltok és idéntől a vendéglátóipari egységek is. Nevezhettek tulajdonosok vagy bérlők, építészek, dizájnerek, kivitelezők, közösen vagy önállóan. Idén folytatódott az üzletláncok megmérettetése is, azonos kategóriákban, piaci eredmények, sikerek, fejlesztési célok és komplex működési értékelések alapján.
Összességében több mint harminc pályázatot bírált el a neves szakmai zsűri, de volt lehetőségük a vásárlóknak is kiemelni kedvencüket egy-egy közönségdíjjal, mint, a pályázó helyek, mind a láncok körében. A kategóriagyőzteseken kívül, mind az üzletek, mind az üzletláncok versenyében születtek abszolút nyertesek, akik a legtöbb pontot kapták a zsűritől.
A július 1-ig benyújtott pályázatokat elbíráló szakmai zsűriben helyet foglalt:
Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezetője, Csiby Ágnes, a POPAI Magyarország Egyesület elnöke, dr. Németh Péter egyetemi adjunktus és a the CoRe lab vezetője, dr. Szűcs László, a PWC Legal vezető ügyvédje, Havasiné Kátai Ildikó, a Trade Marketing Klub alapítója, tagja, Hovánszky László, a Lánchíd Klub elnöke, dr. Mandel Katalin, a Franchise Szövetség főtitkára, Török Bálint, a Wanzl üzletág-igazgatója, Vámos György az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára és Hermann Zsuzsanna, a versenyt kiíró Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
A magas színvonalú pályamunkák 2023. szeptember 25–29. között digitális kijelzőn bemutatásra kerültek az FMCG-piac legrangosabb szakmai fórumán, ahol öt napon keresztül a pályázatokról készült prezentációkat az FMCG-piac jelenlévő döntéshozói láthatták.
Az eredményhirdetésre 2023. szeptember 28-án, a konferencia gálavacsoráján került sor.
A StarStore – Év Kereskedője verseny pályázói közül a legjobb értékeléssel végzett értékesítési pont képviselője átvehette a Store of the Year Hungary 2023 díjat, míg az üzletláncok közül a legeredményesebbek a Retailer of the Year, vagyis az Év Kiskereskedője 2023 címet is. //
STORE OF THE YEAR és AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE
GOBUDA MALL néven, Észak-Buda első számú bevásárló- és élményközpontjaként működik. Itt található a 2022-ben a SPAR Magyarország vállalati filozófiája mentén megújult INTERSPAR-áruház. A korszerű és modern megjelenés mellett, a fenntartható működést támogató és a mérsékelt energiafelhasználású berendezések használatát részesítették előnyben. Fontos szempont volt a könnyű áttekinthetőség, a letisztultság, a széles áruválaszték, valamint kiemelt szempont a kényelmes és gyors vásárlást támogató fejlesztések bevezetése is. //
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETE
Az országban a legnagyobb eladótérrel rendelkező üzletük már több mint 4 éve biztosítja vállalatuk kiemelkedően friss és minőségi termékeit a környék lakóinak. A bolt sikere elhelyezkedése mellett többek között annak köszönhető, hogy a felújítással egybekötött bővítés során megnövelték az eladóteret, így nagyobb felületen kínálhatják kiváló minőségű friss termékeiket, a tágas tér a még jobb vásárlói élményhez is hozzájárul. //
AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETE
Az Árkád üzletházban nyitott Lindt Store egyrészt Budapest eddig le nem fedett keleti régióját és agglomerációját szolgálja ki, másrészt az Örs vezér tere mint közlekedési csomópont adta lehetőséget kihasználva bővítik tovább a fogyasztói körüket. Modern és hagyományőrző, innovatív és egységes egyszerre. A Lindt üzletek egyedülállóságát a Lindt márka eleganciája és letisztultsága adja, az üzlet designját, a bútoroktól kezdve a POS-anyagokon át egészen a személyzet egyenruhájáig az egységes, egyedi, premium Lindt megjelenés jellemzi. //
AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETE
A Budapest Svábhegy szívében lévő üzlet nem csupán árukínálatával és megjelenésével imponál a fogyasztóknak, hanem kényelmi funkcióival és a vásárlás élményét fokozó, szinte minden érzékszervre ható megoldásaival. A Príma Szupermarket koncepciója a vásárlói kényelem, a minőség és a fenntarthatóság összehangolására épül. A boltban tágas járófelületeket és jól szervezett polcokat alakítottak ki. A tulajdonosok elsődleges célja, hogy minőségi és friss termékeket kínáljon a vásárlóknak. //
AZ ÉV FOOD SZAKÜZLETE
A Tanyabolt legnagyobb részt a Farm által előállított alapanyagokat vagy az azokból elkészített termékeket értékesíti. A boltban megtalálhatóak a gyümölcsöseikből származó szezonális friss áruk, tőkehúsok, húskészítmények, tejtermékek, illetve friss sütésű pékáruk is. Egy igazi nagybevásárlás is megvalósítható üzletükben. Mindezt mind a dizájn, mind az ott dolgozók egységes megjelenése teszi hangulatossá. //
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETE
A PlusMarket koncepciója az emberi értékekre, az egymással való törődésre épít, mindamellett, hogy a rövid ellátási lánc miatt jó árakat tud kínálni vásárlóinak. Az üzlet árukínálata, kialakítása, elhelyezkedése nagymértékben segíti az ott lakókat abban, hogy egy helyen be tudjanak szerezni mindent családjuk és saját maguk számára. //
AZ ÉV KISMÉRETŰ ÜZLETE
A családi vállalkozás első, emblematikus üzlete kapott új műszaki tartalmat és megjelenést. Az új belső elrendezéssel lényegesen nagyobb polcfelületet, több hűtőkapacitást, gyorsabb kiszolgálást, az impulzusvásárlásokat jobban támogató kasszazónát értek el. Az energiatakarékosabb, gazdaságosabb üzemeltetési szempontok mellett sok apróságra is odafigyeltek, például a különféle termékek egyedi megvilágítását tovább fejlesztették szín és fényerő szempontjából is, illetve az üzlet bizonyos részeit más hőfokon klimatizálják. //
AZ ÉV NON-FOOD SZAKÜZLETE
A BENU folyamatosan követi vásárlói visszajelzéseit és szokásaik változásait. A vásárlók egyre többször keresnek egészségmegőrző és dermokozmetikai termékeket a gyógyszertárakban, magasabbak az elvárásaik, és szeretik, ha szélesebb a választék. Egy pláza esetében még jelentősebb, hogy a nagy terek által gyorsan és könnyen el lehet igazodni a patikában, így azoknak sem kell sokáig kutakodni, akik csak éppen beugranak egy nagyobb bevásárlás közben. //
AZ ÉV HORECA ÜZLETE
Az önálló Shell Café kávézó koncepció célja, hogy az utakról behozzák a városba a márkát, kibővítve ezzel a célcsoportot és a kínálatot is. Az önálló Shell Café kávézó lehetőséget ad a 22–55 éves célcsoportnak a bővítésére, hiszen elhelyezkedéséből fakadóan már nem csak az autóval közlekedőket tudják vendégül látni, az új koncepció már a fiatalabb korosztály számára is vonzóbb lehet, hiszen a kávézó modern, fiatalos környezetben kínálja a Shelltől már megszokott minőséget azoknak is, akik nem rendelkeznek autóval. //
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETE
Legfőbb céljuk a vásárlóik igényeinek mind teljesebb kiszolgálása, elégedettségük fenntartása és fokozása innovatív kényelmi funkciókkal, a vásárlói útvonal újjászervezésével, lerövidítésével, a vásárlási folyamat élményszerűségének biztosításával. Az üzlet belső terében a felújítás nyomán az egészséges élelmiszer-kínálatuk, a pékség, illetve a zöldség-gyümölcs termékek egy közös egységbe kerültek. Ez az átszervezés egyszerre szolgálja és emeli magasabb szintre a vásárlói élményt, kényelmet és a funkcionalitást.//
ÜZLETLÁNCOK NYERTESEI:
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETLÁNCA és RETAILER OF THE YEAR / AZ ÉV KISKERESKEDŐJE
Lidl Magyarország Bt.
A vállalat sikerében kiemelt szerepet tulajdonítanak elkötelezett munkatársaiknak. Hosszú évek óta azon dolgoznak, hogy a vásárlók maximális kiszolgálása mellett hozzájáruljanak a magyar gazdaság sikereihez, ami a versenyképes bérek fizetésétől a beruházásokon és a termékkínálaton át egészen a nélkülözésben élő magyar családok támogatásáig működésük minden területén megmutatkozik.
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETLÁNCA
dm Kft.
A változó gazdasági körülmények között is az előremutató megoldásokban hisznek, tudatosan haladnak kitűzött céljaik felé több stratégiai területen is. A forgalmi növekedés lehetőséget adott arra, hogy folytassák a megkezdett fejlesztéseket, kiszolgálják és figyeljék a vásárlói igényeket, megvalósítsák és bővítsék társadalmi felelősségvállalás kezdeményezéseiket, munkatársaiknak pedig stabil és kiszámítható munkafeltételeket biztosítanak. A dm az üzletekben szakértőként és inspirációforrásként is segítette a vásárlókat. A 2022-es évet áthatották a művészet, a természet és az emberek általi impulzusok.
AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETLÁNCA
COOP Szuper Plusz Hálózata
A teljes franchise-rendszerben a fejlesztések folyamatosak. A 2021–2022-es évben döntően a 2000 fő alatti településeken mintegy 460 üzlet újult meg vagy korszerűsödött a vásárlói szolgáltatás minőségfejlesztése mellett, amely kiegészült modern és energiahatékonyság-növelő technológiákkal. Megnyitottak a 300–500 m2-es minőségi Szuper Plusz üzletek is, 42 egység, ez a szám tavalyi év végére elérte az 50-et. A nyitások folyamatosak, és várhatóan az év végén további 3-5 üzlettel bővül a Coop Szuper Plusz kategória is.
AZ ÉV NAGYKERESKEDELMI ÜZLETLÁNCA
METRO Magyarország Kft.
2022 folyamán három áruházukban ment végbe a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítési modell fizikai megvalósítása (Budakalász, Fóti út, Szeged), további négyben pedig megkezdődtek a munkálatok (Székesfehérvár, Győr, Szombathely, Nyíregyháza). A cél a teljes épületállományuk ellátása napelemes rendszerrel 2025 végéig. A vevőtér kialakítását érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal (hűtőrendszer felújítás, világításkorszerűsítés) együtt végezték el, miközben technikailag egyetlen napra sem kellett bezárniuk az áruházaknak.
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETLÁNCA
SPAR Magyarország Kft.
A vállalat nem csak üzletei és az elérhető termékek számát növeli folyamatosan, de a fenntarthatóság jegyében egyre több tudatos és környezetkímélő megoldást is alkalmaz a mindennapi működés során. 2022-ben folytatódott az üzlethálózat fejlesztése és korszerűsítése, két új áruház épült és tizenegy újult meg, és bővült a franchise-rendszer is. A környezettudatos törekvések közül hangsúlyozandó még a kevesebb műanyaghasználatra való törekvés, valamint a szelektív hulladékgyűjtés mellett a használt sütőolaj gyűjtése.
AZ ÉV NON FOOD SZAKÜZLETLÁNCA
BENU Magyarország Zrt.
Számukra mindig a legfontosabb a gyógyszertári vásárlók igényeinek megértése és kiszolgálása. 11 éve azon dolgoznak, hogy a BENU Gyógyszertárak a vásárlók első számú választása legyen, ehhez nem elég a szép patikai környezet, a legoptimálisabb termékkínálat, a kedvező árak, hanem elengedhetetlen a gyógyszertári dolgozóik által biztosított szakértelem és a személyes, barátságos légkör. A mottójuk is ezt tükrözi: Bizalom. Gondoskodás. Egészség. Szeretnék elérni, hogy a vásárlóik ne csak egy gyógyszerbeszerzési helyként gondoljanak a BENU-ra, hanem egy komplex egészségügyi szolgáltatóként, amely kibővített szolgáltatásaival jelentős szerepet vállal a magyar egészségügyi rendszerben.
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETLÁNCA
Tesco-Global Áruházak Zrt.
2022-ben 25 áruházukat újították fel, és idén további 40 üzletük átalakítását tervezik. Újabb településeken indult ez online szolgáltatásuk. A Tesco Otthonról már országszerte 35 üzletükből érhető el, és 68 boltjukból szállítják ki a rendeléseket a Foodpandával és a Wolttal, így országszerte 2,7 millió háztartást érnek el 874 településen. Bevezették a teljesen elektromos meghajtású furgonokat az online szolgáltatásukban, melyek Budapesten szállítják házhoz a rendeléseket. Jelenleg országszerte 39 Shell töltőállomáson vásárolhatnak az oda betérők a Tesco minishopokban. Céljuk, hogy 2025-ig több mint 100 üzletre bővüljön a hálózat.
//
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >