Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 30. 11:03

Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén jegyzett, több mint 100 milliárd dollárt érő Starbucks Corporation bejelentette, hogy fokozatosan megszünteti azokat az egységeit, amelyek kizárólag elvitelre értékesítenek, ülőhelyek nélkül. A döntés oka egyszerű és emberi: „hiányzik belőlük az emberi hangulat és a melegség” – idézte a BBC a vállalat közleményét.

A változás elsősorban az Egyesült Államokban érinti azokat az üzleteket, amelyek mobilrendeléses és gyors átvételi modellre épültek. Ezek az egységek a pandémia alatt nyertek teret, azonban az utóbbi hat negyedév értékesítési adatai visszaesést mutatnak ebben a szegmensben – hangsúlyozta Brian Niccol vezérigazgató, aki a „Vissza a Starbuckshoz” elnevezésű átalakítási programot is bemutatta.

A reform részeként a vállalat egyszerűsített menüt, frissen sült ételeket, személyes kézzel írt üzeneteket és gyorsabb kiszolgálást ígér. A cél, hogy a kávé maximum négy perc alatt elkészüljön – akár helyben fogyasztásra, akár autós átvételre. A Starbucks több mint félmilliárd dollárt fektet be a munkavállalók munkaidejének növelésébe, és 2026 végéig legalább ezer üzletet újít fel Észak-Amerikában.

Bár a gyorsan növekvő mobilrendelési szolgáltatás – amely jelenleg a tranzakciók egyharmadát adja – nem szűnik meg, a jövőben ezek a rendelések is klasszikus, vendégtérrel rendelkező kávézókban lesznek átvehetők. A jelenlegi, csak átvételre szolgáló helyszínek átalakulnak, ülőhelyekkel, közösségi térrel bővülnek – ezzel is visszahozva a Starbucks eredeti küldetését: a harmadik otthon élményét.

Kapcsolódó cikkeink