Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente átlagosan száz új üzletet nyit a Közel-Keleten, és jelentős terjeszkedést tervez Kínában is. Ezzel párhuzamosan azonban az amerikai üzletágban leépítések várhatók. A vállalat célja, hogy helyreállítsa eladásait és megerősítse piaci jelenlétét.
Közel-keleti terjeszkedés a bojkott árnyékában
A Starbucks a következő öt évben mintegy 500 új üzlet megnyitását, ezzel együtt pedig 5000 új munkahely létrehozását tervezi a Közel-Keleten – jelentette be Brian Niccol vezérigazgató a Bloombergnek adott interjújában. Niccol, aki szeptemberben csatlakozott a vállalathoz, új stratégiával kívánja fellendíteni a növekedést.
Jelenleg a Starbucks több mint 1300 üzlettel rendelkezik a térségben, azonban az eladásokat tavaly jelentősen visszavetette egy politikai indíttatású fogyasztói bojkott. A helyi vásárlók úgy vélték, hogy a cég nem gyakorol elég nyomást Izraelre a gázai konfliktus miatt, ezért elfordultak a márkától. A bojkott hatása nemcsak a közel-keleti, hanem az amerikai piacon is érződött, továbbá a magas árak és a hosszú várakozási idők is rontották az eladásokat.
Kína: több ezer új kávézó nyílik
A nemzetközi piacok kiemelt szerepet kapnak a Starbucks stratégiájában. Kínában a vállalat több ezer új üzlet nyitását tervezi, ami jelentős bővülést jelent a jelenlegi hálózathoz képest.
Niccol januárban tett látogatást Kínában, ahol a Starbucks jövőbeli lehetőségeit vizsgálta. A vállalat potenciálisan egy részesedés eladását is mérlegeli az ázsiai piacon, hogy növelje a finanszírozási forrásait.
Amerikai leépítések és átalakulás
A vezérigazgató kezdetben az észak-amerikai üzletágra összpontosított, amely a vállalat bevételeinek háromnegyedét adja. Stratégiai célja, hogy egyszerűsítse a szervezeti struktúrát és hatékonyabb működést érjen el. Ennek következményeként az amerikai üzletágban várhatóan leépítések lesznek, amelyeket március elejéig jelentenek be.
A Starbucks részvényei idén 24 százalékkal emelkedtek a szerdai zárásig. A növekedés annak köszönhető, hogy a vállalat január végén közölte: az eladások visszaesése mérséklődött, ami arra utal, hogy Niccol kezdeményezései kezdenek érvényesülni.
A következő hónapok döntő jelentőségűek lehetnek a Starbucks számára: miközben a Közel-Keleten és Kínában bővül, az amerikai üzletág átalakítása kulcsfontosságú lesz a vállalat hosszú távú stabilitása szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Aldi USA 170 üzletet ad el a Winn-Dixie és Harveys hálózatából
Az Aldi US megállapodott körülbelül 170 Winn-Dixie és Harveys Supermarket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú saját márkát vezetett be a belga Colruyt Group
A belga Colruyt Group új saját márkás almárkát vezet be…
Tovább olvasom >Olcsó, de jó is? Sokan esnek ebbe a hibába használtautó-vásárláskor
Az újautó árak folyamatos növekedése miatt ma egy vadonatúj gépkocsi…
Tovább olvasom >Elhunyt a „Nutella atyja”
97 éves korában, 2025. február 14-én elhunyt Francesco Rivella, a…
Tovább olvasom >