Starbucks: márkaépítés Kínában

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 01. 28. 11:00

Az amerikai kávéházlánc-csoport szerint a márka egyre inkább jelen van Kínában,  a cég  folyamatosan tökéletesíti a fogyasztói élményt üzleteiben.

A Starbucks tavalyi utolsó negyedévi forgalma Kínában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben együttesen 11%-kal haladta meg 2011 hasonló időszakának eredményeit. A kávé-óriás már a 12. egymást követő negyedévben produkál kétszámjegyű növekedést –  olvasható a warc honlapján.

„Érezhető, hogy a Starbucks márkához egyre többen kapcsolódnak”- nyilatkozta John Culver, a cég regionális elnöke „Nincs kétségem afelől, hogy ezt az átalakulást más vállalkozások is érzékelik Kínában.”

Különösen biztató jel, hogy a cég „My Starbucks Rewards” hűségprogramjának tagsága gyorsan növekszik. A program támogatóinak száma mindössze 12 hónap alatt  átlépte az 1 milliós szintet.

A cég helyi beruházásai során alkalmazkodik a helyi építészethez, vonzó designt teremtve épületeinek.  A vállalat célja, hogy a munka és az otthon világán túl egy „harmadik helyet” hozzon létre a fogyasztók számára.

Kína jelenleg a Starbucks legnagyobb piaca Ázsiában, és a várakozások szerint 2014-re a második legnagyobb globális bázisa lesz – szinkronban az ország gazdagsági fellendülésével és a fogyasztói szokások átalakulásával. Jelenleg a cég 700 üzletet működtet a világ legnépesebb országában – ebből egyedül Pekingben, több mint 100 kávéház található. A társaság arra törekszik, hogy 2015-re már 1500 üzlete legyen Kína 70 városában. (marketinginfo.hu)

Kapcsolódó cikkeink