Stagnált a fogyasztói bizalom Németországban
A várt minimális javulás helyett stagnált a német fogyasztói bizalom – áll a GfK kedden közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet decemberi fogyasztói hangulatindexe 10,7 pont lett, novemberhez hasonlóan. A szeptemberi mutató 10,9 pont volt, 2001 októbere óta a legmagasabban.
Szakértők novemberhez képest minimálisan magasabb decemberi mutatóra, 10,8 pontra számítottak.
A jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex és a vásárlási hajlandóságot jelző almutató romlott, miközben a mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók továbbra is a német gazdaság stabil növekedésére számítanak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >