Stagnált a kkv-k karácsonyi forgalma
Már második éve stagnál a kis- és közepes vállalatok karácsonyi forgalma, látszólag semmit sem változott az elmúlt éveihez viszonyítva. Azonban a változatlan forgalmat csak jóval intenzívebb marketinggel tudták a cégek elérni – derül ki a Marketing Commando által 2012 januárjában 3000 fő részvételével végzett online kutatásból, melynek keretében negyedik éve kerül felmérésre a kkv-k karácsonyi forgalmának és marketing aktivitásának alakulása.
A pénzügyi válság elhúzódó hatásai figyelhetők meg a kisvállalatok karácsonyi forgalmán. A felmérésben résztvevő 3000 vállalkozás 36 százalékának nőtt a forgalma 2011 karácsonyán, az előző évihez viszonyítva. 40 százalékuk forgalma nem változott és 24 százalék forgalma csökkent. Az adatok szinte hajszálpontosan megegyeznek az egy évvel ezelőttivel.
Azonban számottevő változást mutat a cégek marketingaktivitása az elmúlt évhez képest. 2011-ben észrevehetően, 46 százalékra nőtt azon cégek aránya melyek többet reklámoztak a karácsonyi szezonban az előző évhez képest, amikor ez az arány 41 százalék volt. Ugyanakkor egyértelműen csökkent azon cégek aránya, akik kevesebbet reklámoztak karácsonykor. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett karácsonykor, addig 2011-ben ez az arány már csak 7 százalék volt.
A kutatás eredményei rámutatnak, hogy a stagnáló forgalmat intenzívebb marketinggel érték el a cégek. Ugyanakkor az adatok elemzéséből kitűnik, hogy a nagyobb forgalmat az intenzívebben marketingező cégek könyvelhették el, míg a legnagyobb arányban a nem marketingező cégek forgalma csökkent.
A marketing tevékenységet folytató cégek több mint fele (56 százalék) ért el nagyobb forgalmat 2011 karácsonyán, mint egy évvel korábban. 24 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és alig 20 százalékuknak forgalma csökkent. Ezzel szemben jelentősen stagnáltak, vagy forgalomcsökkenést szenvedtek el azok a cégek, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek.
„A mai nehéz gazdasági helyzetben, amikor kevesebb a vevő és élesedik a konkurenciaharc, egy kisvállalkozásnak létkérdés a marketing, amivel megtarthatja a vevőit és újakat szerezhet. Intenzívebb marketingre van szükség, egyszerűen jobban kell látszani: intenzívebben kell kapcsolatot tartani a régi vevőkkel nem hagyva, hogy a konkurens elcsábítsa azokat, ugyanakkor intenzívebben kell reklámozni, hogy minél több új vevőt szerezzünk” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Hozzátette: Gyors eredményeket garantáló és költséghatékony marketing eszközöket kell használni, melyek már rövid távon megtérülnek. Ilyen például a direkt marketing levél, a szórólap, a közösségi média (Facebook), az online videó, vagy az értékesítés orientált honlapok, és a saját vevőlistára küldött rendszeres email kampányok.
Az eddigi nagy nemzetközi válságok tapasztalatai, hogy vevők a maihoz hasonló krízisek hatására még sokáig megfontoltan hoznak vásárlási döntéseket, azaz a hosszú válság miatt szokássá válik a spórolás. Ezért ha a közeli jövőben javulna is a makrogazdasági környezet, még évekig lehet számítani arra, hogy óvatosabbak lesznek a vevők. Ezért hosszabb távon arra kell berendezkedni,hogy meg kell küzdeni a vevőkért, ami felértékeli a vevőszerzés és ügyfélkezelés jelentőségét. Ilyen környezetben azok lesznek e legjobb helyzetben, akik minőségi termékekkel, kiváló kiszolgálással, és intenzív marketinggel várják a vevőket – magyarázza Wolf Gábor.
(ProfitLine.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >